دانشگاه آزاد اسلامی با ارتقاء و اعتبار جهانی ، واقعیت خود را بر همگان نشان داده است

آئین اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر واحد ورامین – پیشوا و قرچک با حضور احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ، یوسفی فرماندار و مسؤلین شهرستان و اعضاء هیأت رئیسه در سالن اجتماعات پردیس ورامین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد شمس رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی جهت حضور در واحد ورامین-پیشوا وقرچک در بیاناتی پیرامون نقش و جایگاه مردمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد : دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه به تمام معنا مردمی است چرا که با حمایت های مردم و مدیریت مردمی و مبتنی بر نیازهای مردم تأسیس ، رشد و توسعه یافت .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با توجه به انتخاب ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس هیأت امناء انجمن آسایهل افزود : در این انجمن که بسیاری از کشورهای جهان نماینده دارند این انتخاب باعث تعجب تمامی حاضرین گردید چرا که باور نمی کردند دانشگاهی بدون هیچ کمک مالی دولتی اینطور به رشد و بالندگی دست یابد و به گفته اعضاء این انجمن دانشگاه آزاد اسلامی از حدود بیش از چهل کشور جهان گسترده تر است چرا که جمعیت بیش از چهل کشور جهان زیر یک میلیون نفر است اما این دانشگاه بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار نفر دانشجو دارد و بیش از شش میلیون فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است.
وی ضمن اشاره به کمک یک میلیونی امام راحل (ره) در آغاز تأسیس این دانشگاه یادآور شد : با یاری خداوند متعال اکنون این برکت کثیر ، توسعه یافته است والبته این اعتبار و ارتقاء جهانی دانشگاه آزاد اسلامی برای برخی قابل تحمل نیست ، زیرا این دانشگاه از لحاظ کیفی با دانشگاه های دولتی برابری می کند و در برخی موضوعات سبقت هم گرفته است و برای همین با ابزاری در صدد محدود کردن دانشگاه هستند.
وی در ادامه این موضوع تصریح کرد : البته این مانع تراشی هاجای تأسف دارد اما به دانشگاه آزاد اسلامی باید تبریک گفت چرا که واقعیت خودش را تحمیل کرده است و دیگر مرزی بین دانشگاه های دولتی و آزاد باقی نمانده است و از طرفی این محدودیت ها موجب رشد و بالندگی دانشگاه گردیده است.
دکتر شمس این دانشگاه را تبلور شعارهای سه گانه نظام یعنی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و گفت : ترویج علم و دانش یعنی توسعه آزادی و استقلال چراکه اساساً استبداد و دیکتاتوری مبتنی بر جهل است و اگر امروز این مجموعه عظیم مردمی در نظام ما تشکیل نمی شد معلوم نبود با چه مشکلات فرهنگی ، اقتصادی و غیره جامعه ی ما و خصوصاً نسل جوان ما رو به رو می گشت.

واحد ورامین – پیشوا به یک مجموعه معتبر و موفق تبدیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خصوص اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به استفاده ازظرفیت مدیران مردمی تأکید کرد و گفت : مصداق این جمله دکتر شیبانی رئیس واحد ورامین – پیشوا است که خود یک مدیر موفق بومی و مردمی است و شبانه روز در حال تلاش برای توسعه و رشد این واحد دانشگاهی است.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در واحد ورامین – پیشوا ادامه داد : این واحد دانشگاهی به واسطه اهتمام در مسیر کیفی سازی آموزشی ، توسعه تحصیلات تکمیلی،تأسیس شرکت های دانش بنیان، اشتغال زایی و بهره مندی از حمایت های منطقه ای به یک مجموعه معتبر و موفق تبدیل شده است.

دکتر احمد شمس توجه به نیازهای مردم و برنامه ریزی در جهت خواسته های مردمی را یکی دیگر از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود : آموزش و پژوهش به عنوان دو جزء ضروری دانشگاه هستند اما در حال حاضر ما می خواهیم با پژوهش و تحقیق و هم چنین تأسیس شرکت های دانش بنیان علم را تعمیق و توسعه دهیم چرا که انتقال دانش با پژوهش صورت می گیرد .

وی ادامه داد : آموزش مقدمه و لازمه ی پژوهش است و به تعبیر دیگر آموزش، انباشتگی ایجاد می کند اما پژوهش آن را به فرهیختگی تبدیل می کند.

اقتصاد دانش بنیان زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

در بخش دیگری از این جلسه دکتر حسینعلی شیبانی در سخنانی پیرامون اهمیت امر پژوهش و تحقیق خاطرنشان کرد : پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است و در واقع می توان گفت پژوهش راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان برای جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه افزود : تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران و تلاشگران این حوزه است.

وی تصریح کرد : هرگونه توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی، بدون پرداختن به امر پژوهش، با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود.

دکتر شیبانی با ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته و افتخارات کسب شده این واحد دانشگاهی در عرصه بین المللی و کشوری افزود : واحد ورامین – پیشوا و قرچک با به کارگیری تمامی ظرفیت ها و با تکیه بر دانش و توان علمی خود ، سیاست های کلان سازمان مرکزی را سرلوحه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود قرار داده و ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری و استفاده ازتوانمندی اعضاء هیات علمی، محققین، پژوهشگران و دانشجویان خود در مسیر تحقق اقتصاد دانش بنیان که زمینه ساز تحقق اهداف شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می باشد گام بر می دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، رئیس و معاون فرهنگی واحد ورامین – پیشوا و فرماندار شهرستان ورامین از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آورده شد.

200/202

کد خبر: 717324

وب گردی

وب گردی