محمدعلی پورمختار:  جبهه مردمی نیروهای انقلاب فعلاً به دنبال سازوکار قانونی نیست

یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به عضویت داوطلبانه ۶۰ نماینده در این جبهه گفت که این جبهه به عنوان یک جبهه مردمی فعالیت می‌کند و فعلاً بنا ندارد که به دنبال سازوکار رسمی قانونی برود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی پورمختار اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ نفر از نمایندگان به صورت داوطلبانه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیوسته‌اند که برخی از اعضای فراکسیون مستقلین هم در میان آن‌ها دیده می‌شوند.

وی افزود: این جبهه یک گفتمان جدید دارد و نیاز ضروری برای ادامه حیات نظام و پاسخگویی به مطالبات مردم است. ما امروز نیاز به روحیه انقلابی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و سیاسی داریم و اگر این روحیه نباشد حتماً شکست می‌خوریم. پس نیازمند انسان‌های انقلابی هستیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: رهبری درباره خصایص افراد انقلابی ویژگی‌هایی مثل عالمانه بودن، عادلانه بودن و منطقی بودن عنوان کرده‌اند و این از مشخصات جریان انقلابی است. ما قرار نیست کارهای افراطی تندی داشته باشیم. اگرچه باید در مقابل دشمنان اشداء علی الکفار باشیم.

پورمختار درباره اعلام کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مبنی بر عدم صدور مجوز برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: این جبهه یک جبهه مردمی است و ایجاد حزب به آن معنا که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آمده را دنبال نمی‌کند. ما نمایندگان هم به عنوان نیروهای مردمی در این جبهه فعالیت می‌کنیم ؛ لذا این خارج از روابط مقرر در قانون احزاب است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، یادآور شد: در حال حاضر بنای این را نداریم که دنبال سازوکار رسمی سیاسی و قانونی باشیم، ‌البته اگر لازم باشد این کار را می‌کنیم اما فعلاً جبهه به عنوان یک حرکت مردمی مطرح است و ان‌شاءالله به صورت شهرستانی و استانی نیز تشکیل خواهد شد.

302/300

کد خبر: 718154

وب گردی

وب گردی