مطهری: لابی کار اصلی مجلس است

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه لابی کار اصلی مجلس است، گفت: در صورتی که افراد غیرمسئول برای تغییر روند قانونگذاری با نمایندگان لابی کنند کار درستی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری درنشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی درپاسخ به تذکر نماینده مردم رزن با تاکیدبر اینکه لابی کار اصلی مجلس است،گفت:درصورتی که افراد غیرمسئول برای تغییر روند قانونگذاری با نمایندگان لابی کنند کار درستی نیست.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ساختار صحن مجلس با این فضای سبز شبیه پارک لاله شده است که خود به خود این حرکت را اقتضا می کند،افزود: نمایندگان باید نظم مجلس را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: اینکه افراد غیر مسئول از بیرون وارد شوند کار درستی نبوده و در داخل صحن را نیز باید خودمان رعایت کنیم.

"حسن لطفی" در تذکری با استناد به ماده 4 آئین نامه داخلی مجلس نسبت به تردد افراد غیر مجاز در لابه لای صندلی های نمایندگان انتقاد کرد و گفت: تردد در لابه لای صندلی نمایندگان ممنوع بوده،اما کسی در خصوص ممانعت از این اقدام حرکتی نمی کند.

نماینده مردم رزن درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصحن مجلس و همچنین راهرو و کمیسیون های آن بسیاری لابی گری می کنند،تصریح کرد:متاسفانه کسی دراین باره پاسخگو نبوده و از این رو نمایندگان درکمیسیون ها و لابی ها نمی توانند به امورات خود برسند.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:هیات رئیسه باید شان مجلس را حفظ کرده و اجازه دخالت افراد غیرمسئول در روند قانونگذاری را ندهد.

302/300

کد خبر: 719061

وب گردی

وب گردی