صالحی امیری:شاهد  تاثیرات  زیاد دانشگاه آزاد بوده ام/برجسته سازی خواجوی کرمانی و حافظ افتخاری است که نصیب دانشگاه آزاد شده است

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای سیاست گذاری همایش خواجوی کرمانی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع مدیریتی علاوه بر تحصیلات دانشگاه در عرصه مسوولیت پذیری فرهنگی و دانشگاهی تاثیرات زیادی داشته است و خود من شاهد آن بودم. 

در این مراسم سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه در این مقطع مدیریتی علاوه بر تحصیلات دانشگاه در عرصه مسوولیت پذیری فرهنگی و دانشگاهی نیز تاثیرات زیادی داشته است و خود من شاهد آن بودم.
وی درباره شهر کرمان اظهار کرد: من به شهر کرمان علاقه وافری دارم. ما بسیاری از طرح هایمان در کتابخانه ملی از کرمان آغاز می کردیم چرا که استاندار آن انگیزه بیشتری برای شرکت در کارهای فرهنگی داشته است. کرمان دارای رمز و راز خاصی است که ظرفیت های فرهنگی و تمدنی آن کمتر از استانها دیگر نیست. قطعا اگر کرمان به درستی شناخته شود یکی از مقاصد توریستی داخلی و بین المللی خواهد بود.
وی ادامه داد: برای مثال یکی از نقاط تمدنی کرمان جیرفت است. من این مساله را دنبال می کنم. مردم شناسان معتقدند جیرفت یکی از اصلی ترین نقاط تمدن است. اگر از نظریه مردم شناسی اثبات شود جیرفت را می توان نقطه آغاز زیست بشر نامید.از این نمونه ظرفیت ها در کرمان بسیار زیاد است و شخصیت های بزرگی که منشا تحولات علمی بودند در کرمان کم نیستند.

او با مقایسه خواجوی کرمانی و حافظ و سعدی بیان کرد: اصحاب شعر و ادب می گویند، حافظ تحت تاثیر عرفان خواجو بود و برجستگی سازی اینها افتخار بزرگی که نصیب دانشگاه آزاد اسلامی شده است. در شورای عمومی فرهنگی و انجمن مفاخر همه اختیارات خود را به کار خواهیم بست که این همایش به خوبی برگزار شود.
بعد از او دکتر اصغر دادبه عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در طی سخنان بیان کرد: به رغم بی مهری هایی که گاه با دانشگاه آزاد اسلامی می شود من می گویم اگر منصفانه نگاه کنیم به پارتمانهای دانشگاه آزاد از بزرگترین و برترین دپارتمانهاست. امیدوارم روزی فرا رسد که نگاهی منصفانه داشته باشیم.
دادبه در رابطه با خواجوی کرمانی اظهار کرد: ما عادت داریم به قله ها نگاه کنیم اما بدون دامنه ممکن است قله ای تحقق یابد؟ در واقع قله ها بر دوش دامنه ها استوار هستند. حافظ بسیار بزرگ است و اگر روزگار کاری می کرد که یک جابجایی صورت گیرد شاید خواجوی کرمانی جای او بود.
وی افزود: در محفل هایی که در شیراز انجام می شد حافظ شاگرد مکتب خواجو بود و طبیعی است حافظ به چنین جایگاهی دست پیدا کند چرا که از استادی چون خواجو بهره می برد.
در پایان این مراسم از فراخوان همایش خواجوی کرمانی رونمایی شد این همایش در تاریخ 17 دی ماه سال 1396 در کرمان برگزار می شود. اصغر دادبه ، سیروس شمیسا، سعید حمیدیان، محمد امیدسالار، حسن بلخاری، محمود مدبری، کمال سروستانی، مهدی ماهوتی، فرح نیازکار، محمد افشین وفایی، حسن ذوالفقاری و امیر اسماعیل آذر از جمله افراد حاضر در این نشست بودند.

500500

کد خبر: 719914

وب گردی

وب گردی