جف سشنز: به عنوان دادستان کل، در مقابل تمایلات نژادپرستانه ترامپ خواهم ایستاد

گزینه انتخابی ترامپ برای سمت دادستان کل آمریکا به پرسش‌های کمیته بررسی صلاحیت سنا پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، «جف سشنز»، گزینه انتخابی دونالد ترامپ برای سمت دادستان کل آمریکا، روز سه شنبه در جلسه استماع سنا وعده داد در مقابل تمایلات نژادپرستانه رئیس جمهور منتخب آمریکا خواهد ایستاد.

وی در این جلسه اظهار کرد در مقابل ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و تمایلات نژادپرستانه ترامپ خواهد ایستاد. وی همچنین در پاسخ به سوالات کمیته سنا که مسئول بررسی صلاحیت وی است، هرگونه حمایت از اظهارات ناپسند ترامپ درخصوص زنان را رد کرد.

سشنز با رد اتهام نژادپرستی درخصوص ابراز همدردی با «کو کلاکس کلان» (سازمان‌های متحدی که از برتری نژادی سفیدپوستان حمایت می کنند)، گفت: «چنین اتهاماتی قابل قبول نیست. من از کو کلاکس کلان و ایدئولوژی آنها نفرت دارم.»

وی همچنین اظهار کرد تمام قوانینی را که به تایید دیوان عالی کشور رسیده باشد، در سمت دادستان کل آمریکا اجرا خواهد کرد؛ حتی قوانینی که شخصا با آنها مخالف است، از قبیل سقط جنین و ازدواج همجنسگرایان.

سشنز در ادامه گفت از ممنوعیت ورود افراد به آمریکا بر اساس دین و نژادشان حمایت نمی کند و منظور ترامپ از مطرح کردن این موضوع، ممنوعیت ورود تروریست‌ها به کشور است؛ نه همه مسلمان ها. وی وعده داد بین تروریست‌ها و مسلمانان تفاوت قائل شود.

سشنز 70 ساله، نخستین عضو کابینه انتخابی ترامپ است که صلاحیتش مورد بررسی قرار می گیرد. وی که گزینه انتخابی ترامپ برای تصدی سمت دادستان کل آمریکا است، موظف است به رئیس جمهور آمریکا مشاوره های حقوقی بی‌طرفانه ارائه دهد.

نمایندگان سنا می خواهند اطمینان حاصل کنند وی تا چه حد از مواضع سیاسی پیشین خود فاصله گرفته است و تا چه اندازه در اجرای قوانینی که شخصا با آنها مخالف است، موفق خواهد بود.

انتظار می رود صلاحیت سشنز از سوی سنا، که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است، تایید شود. مخالفان سشنز معتقدند وی در زمینه حقوق بشر پیشینه خوبی ندارد و تمایلات نژادپرستانه وی موجب نگرانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

308/300

کد خبر: 721230

وب گردی

وب گردی