مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در فضایی آکنده از حزن و اندوه در مصلای بزرگ نی ریز برگزار شد

مراسم ترحیم و یادبود حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از دانشگاهیان، بازاریان، اصناف، پزشکان، مهندسان، صنعتی کاران، کارگران و سایر توده‌های مردمی در مصلای بزرگ نماز جمعه نی ریز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از نی ریز در این مراسم که به دعوت امام جمعه نی ریز و عضو مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت کلیه ارگان‌ها و نهادها صورت گرفت، مسئولین و مقامات محلی در کنار عموم مردم انقلابی و ولایی با حضور خود و قرائت فاتحه ضمت قدردانی از سال‌ها زحمات و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی برای وی طلب رحمت و مغفرت کردند.

به گزارش آنا در ابتدای این مراسم آیات نورانی قرآن کریم توسط قاریان قرآن کریم تلاوت گردید و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت به نوحه سرایی پرداختند که با سینه زنی جمعیت حاضر در مصلا همراه بود. آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که سخنران این مراسم بود، ضمن توصیف ویژگی ‌های شخصیتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به بیان خاطرات خود با این بزرگ مرد تاریخ ایران و دوستی بیش از 40 ساله خود با وی و راه اندازی و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی به عنوان یک باقیات الصالحات برای وی اشاره کرد. امام جمعه نی ریز همچنین ضمن بیان مساعدت مالی آیت الله هاشمی به حوزه‌های علمیه شهرستان، درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت. این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و طلب غفران برای رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاتمه یافت.

200

کد خبر: 721432

وب گردی

وب گردی