دکتر ابراهیمیان: آیت الله هاشمی با سعه صدر مصالح نظام و انقلاب را بر منافع شخصی ترجیح داد

دکترسیدحسین ابراهیمیان گفت: بحرانی‌ترین و دشوارترین مسئولیت‌ها بعد از مقام معظم رهبری برعهده آیت الله رفسنجانی بود که ایشان با سعه صدر و با وجود هجمه های بسیار همواره مصالح نظام و انقلاب را بر منافع شخصی ترجیح داد.

ابراهیمیان در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان این نکته که دو میل جاودانگی و برتری بر سایر انسانها در همه انسانها وجود دارد،رمز و راز جاودانگی و فضیلت بر سایر انسان‌ها را در گرو 5 معیار علم و معرفت، مجاهدت در راه خدا، مسئولیت پذیری، ولایت پذیری و داشتن سعه صدر دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی این معیارها در اوج کامل بود که موجب جاودانه شدن ایشان شد.

ابراهیمیان بیان کرد: آیت الله رفسنجانی در زندان بدون دسترسی به هیچ گونه منابع به نوشتن بیش از 20 جلد تفسیر قرآن کریم و کشف مبهمات این کتاب آسمانی تحت عنوان تفسیر راهنما پرداخت که در میان 6000 دوره تفسیر که تا به حال نوشته شده است از نظر مفسران قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست واحد قائم شهر ادامه داد: یار دیرین امام(ره) از برجسته‌ترین شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و حضرت امام(ره)، علامه طباطبایی و علامه محقق داماد در رشته های فقه و اصول، تفسیر، فلسفه، حکمت، علم کلام، اخلاق و معارف بودکه در فصل جوانی به دلیل مقامات بالای علمی از محضر مراجع عظلم آن زمان درجه اجتهاد را دریافت نمود.

ابراهیمیان کتاب آیت الله هاشمی تحت عنوان امیر کبیر، مجاهد مبارز علیه استعمار را در میان کتبی که در مورد زندگی نامه، شرح حال و تبیین شخصیت امیر کبیر نوشته شد را به عنوان اثری ماندگار معرفی کرد.


امام جمعه موقت بابل با اشاره به فرمایش امام علی (ع) که فرمودند: هیچ عبادتی برتر و بالاتر از مطالعه، تحقیق و پژوهش نیست گفت: متاسفانه علم و دانش جایگاه خود را از دست داده و روحیه تحقیق و پژوهش از جامعه رخت بر بسته است.

این مسئول با توجه به روحیه و شخصیت مبارز و انقلابی آیت الله هاشمی ایشان را یک مجاهد انقلابی قبل از انقلاب معرفی کرد و گفت: در زمانی که دانشگاهها و حوزه در خفقان و تاریکی بودند بدن زخم خورده و پیراهن خونین ایشان ما را به شناخت شخصیت او نزدیک می‌کند.

ابراهیمیان به نقش عظیم آیت الله هاشمی در شورای انقلاب در اوضاع نابه سامان، بحرانی و پر هرج و مرج اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: عهده دار 2 دوره ریاست جمهوری بعد از اتمام جنگ در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از برجسته ترین مسئولیت ها و خدمات رسانی سردار سازندگی در طول عمر با برکتشان است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند« آیت الله هاشمی یک عالم پرکار و خستگی ناپذیر است» گفت: ایشان در سن 80 سالگی با وجود کهولت سن12 ساعت کار مفید انجام می دادند در حالی که کارمندان ادارات کشور با 8 ساعت حضور در ادارات 24 دقیقه کار مفید انجام می‌دهند.

سرپرست واحدقائم شهر دفاع حکیمانه و عالمانه از ولایت مطلقه فقیه در تمامی دوران انقلاب اسلامی را از ویژگیهای و هنر آیت الله هاشمی دانست و بیان کرد: آیت الله هاشمی در شرایط سخت و دشوار حامی ولایت و رهبری بود و اولین مدرس درس ولایت فقیه امام خمینی (ره) در میان نسل جوان و دانشگاهی ایران اسلامی در زمان تبعید امام (ره) به عراق بود.

وی گفت: اصل نظام، انقلاب و رهبری و وحدت ملی ، اتحاد و یکپارچگی از خطوط قرمز آیت الله هاشمی بود که هیچگاه حاضر به معامله و سازش در این زمینه نشد و در اولین جلسه مجلس خبرگان رهبری بعد از ارتحال امام(ره) با رای به رهبری واحد مقام معظم رهبری را شایسته رهبری انقلاب اسلامی ایران دانست.

ابراهیمیان با اشاره به حضور میلیونی اقشار مختلف مردم با تمامی جناح ها در تشییع پیکر آیت الله هاشمی گفت: بیائید این وحدت و یکپارچگی را برای رضای خدا، شادی روح امام (ه) و شهدا حفظ کنیم و بجای حمله به دشمن با خودی جنگ نکنیم .

مراسم یاد بود و گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائم شهر، علما و روحانیون، محمدی فرماندار، رحیمی شهردار ، روسای ادارات و نهادها و مردم مومن و خداجوی شهرستان قائم شهر در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

200

کد خبر: 722019

وب گردی

وب گردی