سناتور روسیه اعطای جایگاه حقوقی به ربات‌ها در اروپا را احمقانه خواند

الکسی پوشکوف، سناتور روسیه، ایده پارلمان اروپا برای اختصاص جایگاه حقوقی به ربات‌ها و مسئولیت پذیری در قبال اعمال آنها را "بیمارگونه" نامید.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان پارلمان اروپا در حال بررسی طرحی هستند که برای ربات‌های الکترونیکی جایگاه حقوقی در نظر می‌گیرد. پارلمان اروپا نگران حقوق ربات‌ها به عنوان اشخاص الکترونیکی است و تلاش می‌کند تا آنان از حقوق بیشتری نسبت به انسان‌ها برخوردار شوند!
لایحه قانونی جایگاه حقوقی رباتها برای بررسی و تصمیم گیری به پارلمان اروپا تسلیم شده و این احتمال وجود دارد که در قبال رفتارهای رباتها مسئولیت‌هایی تعیین شود.
به اعتقاد مولف این سند، از آنجا که ربات‌ها رفتارهای مستقل زیادی را انجام می‌دهند، نمی‌توان همچون گذشته آنها را ابزاری در دست افراد از جمله تولید کنندگان یا کاربران دانست.
مولف این لایحه "مادی دلوو استر" نماینده جامعه شناسان لوکزامبورگ است که اعتقاد دارد که با ورود ربات‌ها به عرصه زندگی و با وجود دستگاه‌های آندروید و دیگر هوش‌های مصنوعی در دنیا یک انقلاب تکنولوژی رخ داده است و به همین خاطر اتحادیه اروپا باید اصول اخلاقی اولیه و چارچوب حقوقی تعیین کننده کار این دستگاه‌ها را آماده کند.
لایحه مذکور در کمیته امور حقوقی پارلمان تایید شده است و انتظار می‌رود در ماه فوریه نظر نهایی کمیته‌های پارلمان اعلام شود.

ایسنا

308

کد خبر: 722339

وب گردی

وب گردی