پنس:  ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منصفانه برنده شده است

مایکل پنس گفت: این توانایی را داریم که در تعامل با روسیه با داعش مبارزه کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، مایکل پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، درباره اظهارات "جان لوئیس"عضو کنگره آمریکا در مورد ترامپ رئیس جمهور‌ جدید آمریکا و زیر سوال بردن مشروعیت وی گفت: دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منصفانه برنده شده است.
او در بیشتر ایالات آمریکا برنده انتخابات شده است. او بیشتر آراء را در بین جمهوری خواهان از زمان رونالد ریگان کسب کرده است. مردم آمریکا به خوبی از این موضوع آگاه هستند. من احترام زیادی برای جان لوئیس و نقش وی در بخش حقوق جامعه مدنی قائل هستم اما از اینکه دیدم که وی مشروعیت انتخاب دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری آمریکا را زیر سوال برد به شدت دلسرد شدم.
او گفت که در مراسم تحلیف شرکت نخواهد کرد اما انتظار من این است که وی در مواضع خود تجدید نظر کند. ما حتی در برخی ایالت ها آراء انتخابات را بازشماری کردیم. این موضوع حتی سبب شد که میزان آراء رئیس جمهور منتخب افزایش پیدا کند.
وی افزود: هیچ شکی درباره مشروعیت انتخابات وجود ندارد. اینکه جان لوئیس این اظهارات را مطرح می کند این موضوعی دلسرد کننده است. به نظرم در این برهه زمانی که مردم آمریکا قرار است انتقال آرام قدرت را جشن بگیرند، مطرح کردن این اظهارات موضوعی دلسرد کننده است.
وی باید به جای این اظهارات دلسرد کننده، رئیس جمهور جدید و انتقال آرام قدرت را تایید کند زیرا جهان در حال تماشای ما است و آنها نخستین سخنرانی دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا را خواهند دید و شنید. امیدوارم که جان لوئیس و افراد دیگری که به وی ملحق شده اند درباره مواضع خود بازنگری کنند. ما می خواهیم که لحظه مهمی را در تاریخ کشورمان و دمکراسی آن جشن بگیریم.
پنس گفت: معتقدم که دونالد ترامپ زمانی که افرادی چون جان لوئیس از وی انتقاد می کنند این حق را دارد که از خود دفاع کند. اینکه افرادی چون جان لوئیس، رئیس جمهور را غیرمشروع اعلام می کنند، دلسرد کننده است. امیدوارم که وی تجدید نظر کند.
دونالد ترامپ درباره سیاست های شکست خورده ای که از واشنگتن نشات می گیرند، صحبت و انتقاد می کند. این سیاست ها سبب ناکامی بسیاری از خانواده ها و ناکارآمدی در بسیاری از ایالت ها و شهرهای آنها در کشور شده است. دونالد ترامپ فردی است که در برابر شکست و ناکارآمدی ناشکیبا است و این موضوع را تحمل نمی کند. شما شاهد این موضوع در مبارزات انتخاباتی بودید.
او به شهرهای بزرگ این کشور سفر کرد و اعلام کرد که ما می توانیم امنیت را به خیابانهای شهرهایمان بازگردانیم. ما می توانیم فرصت های شغلی را به شهرهایمان بازگردانیم. او متعهد شده است که رئیس جمهور تمامی مردم آمریکا باشد و شغل و رفاه را برای آنها فراهم کند.
معاون رئیس جمهور آتی آمریکا درباره اظهارات ترامپ درباره رابطه با روسیه گفت: به نظرم رئیس جمهور منتخب این موضوع را به طور شفاف اعلام کرده است که ما روابط نامناسبی هم اکنون با روسیه داریم. این، حاصل شکست دیپلماسی آمریکا در دولت های پیشین آمریکا بوده است. آنچه که رئیس جمهور منتخب مصمم است که انجام دهد این است که به دنبال احتمال ایجاد روابط بهتر با روسیه باشد.
وی افزود: ما دشمن مشترکی به نام داعش داریم و از این توانایی برخورداریم که در تعامل با روسیه با این گروه مقابله و آن را نابود کنیم. این، اولویت نخست این دولت است. به نظرم آنچه که مردم آمریکا دوست دارند که ببینند این است که ترامپ آستین ها را بالا بزند و توافق کند.
خواه این توافق با روسیه، خواه با چین و کشورهایی در جهان باشد که ما می خواهیم با آنها رابطه دوباره داشته باشیم. ما باید در مرحله اول منافع آمریکا را در نظر داشته باشیم. ما باید به گونه ای روابط خود را برقرار کنیم که سبب تقویت منافع آمریکا و صلح در جهان شود.
پنس درباره تماس های مکرر مایکل فلین مشاور امنیت ملی آتی آمریکا با سفیر روسیه در آمریکا و در روزی که اوباما تحریمهایی جدید ضد روسیه وضع کرد، گفت: من دیروز با ژنرال فلین صحبت کردم. در گفتگویی که بین ما در آن زمان صورت گرفت وی اعلام کرد که در این تماس تلفنی موضوع رفع تحریم های وضع شده ضد روسیه هرگز مطرح نشده است.

308/300

کد خبر: 722375

وب گردی

وب گردی