امام جمعه فومن: هیچ کس نمی تواند جای آیت الله هاشمی(ره) را پر کند/دانشگاه آزاد اسلامی به‌واسطه آیت الله هاشمی(ره) آوازه دارد

امام جمعه فومن در مراسم یادبود حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: وقتی عالم دانشمندی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی از دنیا برود چنان شکافی در بین امت ایجاد می شود که هیچ کسی نمی تواند جایش را پر کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن صفوی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مرهون زحمات عالمانی همچون هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: آیت الله هاشمی با همکاری مقام معظم رهبری و به فرماندهی حضرت امام یک گردهمایی به سزایی را با روحانیت قم، مشهد و نجف تشکیل داد که در جمع بندی افکار عمومی برای پیوستن به صفوف انقلاب اسلامی تشدد ایجاد کرد.
وی با اعلام اینکه کم هستند افرادی که پیوسته برای نظام و انقلاب مجاهدت کرده باشند، گفت: آیت الله هاشمی در مقام های اجرایی کلان کشور هم ایفای نقش داشته و با نگاه به کارنامه انقلابی آن چیزی جز خیر و برکت عاید ملت و کشور اسلامی ایران نشده است.
حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه مردم شخصیت آیت الله هاشمی را شخصیتی محبوب برای اداره کشورشان می دانستند و به وی اعتماد می کردند، افزود: مردم با توجه به شخصیت انقلابی آیت الله هاشمی به وی اعتماد کردند و دو دوره ریاست جمهوری و دو دوره رئیس مجلس شورای اسلامی را به تعهد وی گذاشتند که در آن دوران نیز با مرور عملکردهای مرحوم هاشمی جای شکر و قدر دانی از وی بر ما واجب می شود.
امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه تلاش های خناسان برای ایجاد تنش و تفرقه بین وی و رهبری فایده ای نداشت، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند خناس ها می خواستند وی را از پیکره انقلاب جدا کنند اما هرگز شخصیت هاشمی رفسنجانی اجازه چنین کاری نداد.
حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه عمر مفید و بزرگوارانه هاشمی را خدا در آن برکت قرار داد، ادامه داد: امروز جهان این چهره مبارز و انقلابی را جز شخصیت های برتر در ملل و ادیان مختلف معرفی می کند و دانشگاه آزاد اسلامی بواسطه هاشمی آوازه دارد.
وی با اشاره به اینکه محبوبیت آیت الله هاشمی بر کسی پوشیده نیست و خدا را شکر که در سراسر عمر گرانقدرشان در اختیار خدا و خدمت به خلق مشغول بودند، افزود: خبر فوت آیت اله هاشمی برای جامعه روحانیت و ملت شریف ایران جانکاه و سخت بوده و همه ناراحت، متاثر و متاسف شدند و برای همه ی ارادتمندان به این بزرگوار و مقام معظم رهبری که دوست ۵۹ ساله خود را از دست داده، تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.
200

کد خبر: 722804

وب گردی

وب گردی