برگزاری مراسم هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در اراک

به همت دانشگاه آزاداسلامی واحداراک مراسم بزرگداشت هفتمین روزارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رحمت الله علیه) یار دیرین امام راحل (ره) و رفیق و همرزم مقام معظم رهبری، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمودزمانی قمی استاندارمرکزی ، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی،حسین بختیاری فرماندار کلانشهر اراک ،تیمسار کیومرث  عزیزی فرماندهی انتظامی  ناحیه انتظامی استان مرکزی ،دکترابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاداسلامی، مدیران و مسئولان ادارات کل استان ، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، روحانیون، فرهنگیان ،خانواده‌های معظم شهدا،مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری  در دانشگاه های آزاداسلامی استان، دبیرهیأت امنا ورییس، استادان ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان و اقشارمختلف مردم فهیم کلانشهر اراک در مسجد حاج تقی خان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی دانا و قهرمان ملی نظام ایران اسلامی بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد حاج تقی خان اراک، افزود: بدرقه باشکوه پیکر آیت الله هاشمی توسط مردم فهیم و قدرشناس گواهی بر علاقه ملت به این مرد بزرگوار بود.
وی اظهار کرد: حرکت مردم در تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی نشان داد، افرادی که برای عظمت و شکوه میهن اسلامی و حفظ نظام گام بر می دارند بر عمق جان مردم نقش بسته اند.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: آیت الله هاشمی نه تنها از دیدگاه مردم قهرمان شناخته شده بلکه در نگاه جهانی نیز سیاستمداری بزرگ و کم نظیر ارزیابی شده است.
واشقانی فراهانی ، داشتن صفات پسندیده و توجه به دانایی و ضرورت کسب علم را از صفات بارز و مشخصه آیت الله رفسنجانی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگترین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی است که با دست توانای آیت الله هاشمی، نهال آن کاشته شد و اکنون به درخت باروری مبدل شده و در توسعه علمی و پیشرفت کشور نقش آفرینی می کند.
وی گفت: ما دانشگاهیان وظیفه سنگینی برعهده داریم اگر بر پیمان خود برای حفظ نظام پایبند هستیم باید تمام تلاش خود را برای یافتن آخرین دستاوردهای علمی به کار بگیریم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر نگرش عمیق به رفتارهای آیت الله رفسنجانی داشته باشیم وی در صحنه های مختلف مورد آزمون الهی قرار گرفت و مرد دوران سخت انقلاب بود که بار پیروزی انقلاب اسلامی متحمل بیشترین شکنجه ها شد و درصحنه های مختلف ازهمه دارایی خود برای حفظ نظام وتوسعه ملی گذشت کرد.
وی اضافه کرد: کسانیکه ایشان را قهرمان ملی می دانند باید برسر اصولی که در براساس آن مبارزه کرد وبا تمام وجود ازنظر مالی، جانی، حیثیت وآبرو به پای آن ایستادند، ایشان را سرلوحه فعالیت وزندگی خود قرار دهند.
واشقانی فراهانی حفظ نظام، توسعه کشور وحمایت ازرهبری را از اصول آیت الله هاشمی رفسنجانی ذکر کرد وافزود: آیت الله هاشمی برای توسعه وسرافرازی ایران اسلامی پیمان بسته بود وزندگی پرفراز ونشیب ایشان دردوره ای 60 ساله گواه این مدعاست.
درادامه حجت الاسلام ابوالفضل صابری هم با نگاهی اجمالی به شخصیت ارزشمند این عالم فرزانه ،افتخار شیعه و جمهوری اسلامی گفت: ارتحال عالم عالیقدر، روحانی مبارز، محقق و مفسر نوپرداز قرآن، سیاستمداری هوشمند، مدیری مدبر و مقتدر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی‌الله اعظم، امام بزرگوار و به محضر مقام معظم رهبری و خانواده محترم آن مرحوم به خصوص همسر محترمه‌اش که یار و یاور دوران سخت مبارزه با رژیم ستمشاهی، دوران شکنجه‌ها و زندان‌ها، همدم و همدل او بعد از انقلاب در تحمل ناملایمات و نامردمی‌ها بود و به شما ملت وفادار و هوشیار و بیدار ایران تسلیت عرض می‌کنم.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم شاهنشاهی بدترین شکنجه ها را تحمل کرد اما هیچگاه از راه امام خمینی(ره) عقب نشینی نکرد ،افزود: بهترین ویژگی شخصیت آیت الله هاشمی زمان شناسی و آگاه بودن به ضرورت های زمان خویش بود.
وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در بیان ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله هاشمی جمله‌ای را گفت و آن جمله این بود که هاشمی تا پایان عمر همانی بود که از اول بود و روی اصول انقلاب پایبند ماند هر چند که تاکتیک‌ها را عوض کرد، اما استراتژی خود را هیچ‌گاه عوض نکرد و همواره صهیونیسم ستیز واستکبارستیزبودند.
حجت الاسلام صابری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی درسن 14سالگی درتحقق کمالی مفاهیم اسلامی شرکت کرد و دلباخته اسلام شد،یادآورشد: آشنایی ایشان تنها با اسلام ظاهری نبود بلکه ایشان با اسلام حقیقت و اسلام ناب محمدی آشنا شد و ظلم ستیزی وطاغوت ستیزی را از اسلام آموخت.
وی با اشاره به اینکه زمانیکه آیت‌الله هاشمی انقلابی بود نان وآبی برای انقلاب نبود،گفت:«امام حسن عسگری (ع) می فرمایند؛ علمای شیعه مرزبانان عقاید ما هستند طبق فرمایش ایشان آیت‌الله هاشمی مرزبان عقاید ، اقتصاد ، سیاست ونظام اجتماعی کشوربود.»
وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی از امیرکبیر هم به مراتب بالاتر بود،افزود:«متاسفانه بزرگان ما تازمانیکه زنده هستند مورد توجه کافی قرار نمی گیرندایشان درتمام ادوار تاریخ انقلاب همراه همیشگی امام خمینی (ره) ورهبری بود و با مال وجان خود جهاد کرد.»
حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی ابتکار آیت‌الله هاشمی بوداظهار کرد: «دانشگاه در کشور ما یک مقوله لوکسی بود که همه اقشار توانایی تحصیل نداشتنداما با ابتکار ایشان شرایط تحصیلات عالیه برای همه اقشار جامعه درتمام نقاط کشور فراهم شد.»
دراین مراسم دو نفر از مداحان برجسته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی و مرثیه خوانی پرداختند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری و از یاران دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری وبنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاداسلامی روز یکشنبه هفته گذشته (19 دی) به دلیل ایست قلبی در بیمارستان تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.

200

کد خبر: 722808

وب گردی

وب گردی