ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی از 28 به 15 / تصویب بودجه 59 میلیاردی استان برای سال 96

چهاردهمین جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا، در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا حسنی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی آماری از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان پرداخت و تاکید کرد: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، از رتبه 28 به 15 ارتقا یافته است.

دکتر حسنی درخصوص جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از میان 46 دانشگاه، موسسه و مرکز آموزش عالی استان، دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 5 واحد، سهم 11درصدی از آموزش عالی را برعهده دارد.

وی افزود: همچنین از میان بیش از 44هزار دانشجوی استان خراسان جنوبی، دانشگاه آزاد اسلامی با 13هزار دانشجوی شاغل به تحصیل، 29درصد از دانشجویان استان را داراست.

دکتر حسنی به افزایش قابل توجه تعداد مقالات علمی در استان اشاره کرد و گفت: از سال 92 تا 94 تعداد کل مقالات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی 269 مقاله بود و این در حالی است که تنها در سال 95، 122 مقاله توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این استان به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به طرح های عمرانی در این استان اظهار داشت: دو پروژه با مجموع بیش از 11هزار مترمربع زیربنا در استان در حال ساخت است، یکی دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد بیرجند با 49درصد پیشرفت فیزیکی و دیگری ساختمان اداری آموزشی مرکز نهبندان با 20درصد پیشرفت فیزیکی.

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی برخی طرح های فرهنگی ماندگار در استان متبوع خود را برشمرد و گفت: ایجاد مرکز بیرجندشناسی، تجهیز و زیباسازی مزار شهدای گمنام، نصب تندیس ابن سینا در دانشگاه، چاپ کتب مختلف با موضوع نماز، تجلیل از مشاهیر شهرستان (ازجمله آیت الله فردوسی پور، فاضل تونی، قاضی شمس الدین عبدالکریم طبسی و...) از طرح های ماندگار فرهنگی انجام شده در این استان است.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیات امنای استان خراسان جنوبی به طرح پیشنهاداتی در مورد مسائل این استان پرداختند. از جمله این پیشنهادات می توان به مواردی چون کاهش شهریه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به منظور جذب بیشتر دانشجو در رشته های کم مخاطب، تقاضای نظارت بیشتر بر موسسات غیر انتفاعی توسط وزارت علوم، جذب اساتید هیات علمی جدید از بین اساتید رشته های تعطیل شده یا نیمه تعطیل واحدهای دیگر، امکان استخدام اعضای هیات علمی مورد نیاز واحدهای دانشگاهی در فراخوان های جذب از بین نیروهای مازاد سایر واحدها و... اشاره کرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی، بودجه این استان شامل 59 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 47 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، با اعمال اصلاحات اندک و تاکید بر افزایش فعالیت های دانش بنیان و تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام، فروش املاک مازاد استان به منظور بازخرید داوطلبان کارکنان مازاد و اعمال سیاست های مدیریت هزینه به طور مستمر، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

200

کد خبر: 722938

وب گردی

وب گردی