تعداد دموکرات‌هایی که مراسم تحلیف ترامپ را تحریم کردند به 26 نفر رسید

تعداد اعضای دموکرات کنگره آمریکا که در مراسم تحلیف دونالد ترامپ شرکت نمی‌کنند به 26 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی‌بی‌سی، تعداد اعضای دموکرات کنگره که تصمیم دارند مراسم تحلیف دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- را در روز جمعه تحریم کنند به 26 نفر افزایش یافت.


اغلب این افراد دلیل این اقدام خود را لفاظی ترامپ علیه جان لویس –نماینده حوزه پنجم جورجیا در کنگره- عنوان کرده‌اند.

پس از اینکه لویس، ریاست‌جمهوری ترامپ را غیرقانونی خواند، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در یک پیام توییتری به وی حمله کرد و نوشت: «لویس فقط حرف میزند. او مرد عمل نیست و هیچ دستاوردی نداشته است».

لویس یکی از اعضای برجسته جنبش حقوق مدنی آمریکا و از دید اغلب آمریکایی‌ها یک قهرمان است. وی یکی از افرادی بود که در سال 1965 در تظاهرات ایالت آلاباما که برای اخذ حق رأی برگزار شد از سوی پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

فرزندان مارتین لوتر کینگ -رهبر جنبش مدنی سیاهان آمریکا- در سالروز تولد وی درباره لفاظی‌های ترامپ و لویس سخنرانی کردند. فرزند بزرگ لوتر پس از ملاقات با ترامپ این لفاظی‌ها را کم اهمیت خواند و گفت: «در چنین موقعیتی حرف‌های زیادی از دو طرف شنیده می‌شود».

اما خواهر وی به افرادی که در آتلانتا در یک کلیسا حضور یافته بودند گفت: «خداوند بر ترامپ پیروز خواهد شد».

اظهارات گستاخانه ترامپ فقط چند روز قبل از سالروز تولد مارتین لوتر کینگ باعث شد چندین نفر از اعضای دموکرات کنگره بر خلاف سنت همیشگی این کشور تصمیم خود را برای شرکت نکردن در مراسم تحلیف وی اعلام کنند.

ایوت دی. کلریک -نمایندهٔ حوزه انتخابیه نهم نیویورک از حزب دموکرات آمریکا- در این خصوص اعلام کرد: «توهین به جان لویس توهین به آمریکاست».

ترامپ قرار است جایگزین باراک اوباما شود؛ اما این جایگزینی باید با برگزاری یک مراسم رسمی در 20 ژانویه (1 بهمن) انجام شود. روز 20 ژانویه ساعت 5 بعد از ظهر به وقت گرینویچ (20:30 به وقت تهران)، دونالد ترامپ متن سوگندنامه خود را قرائت می کند. مراسم سوگند خوردن رئیس جمهور جدید آمریکا به وسیله "جان رابرتس"، از قضات ارشد آمریکا، انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306

کد خبر: 723008

وب گردی

وب گردی