تشکیل کنسرسیوم ویژه برای مقابله با ریزگردها با مشارکت همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی/ افتتاح مرکز رشد واحد اهواز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه در واحد اهواز برگزار شد، از حمایت این دانشگاه از طرحهای ملی مقابله با ریزگردها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در این نشست که به مناسبت افتتاح اولین مرکز رشد واحدهای فناور واحد اهواز برگزار شده بود با بیان اینکه طرحهای خوبی با واحدهای دانشگاهی کشور برای مقابله و کاهش اثرات ریزگردها در حال انجام است گفت: با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری اصفهان و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، یک طرح پایلوت در زمینی به مساحت 100 هکتار در حال عملیاتی شدن است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز انجام شده است گفت: کنسرسیومی ویژه برای مقابله با ریزگردها با مشارکت همه واحدهای دانشگاهی کشور تشکیل شده است.

واشقانی افزود: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از طرح های واحدهای دانشگاهی در خصوص مقابله با ریزگردها حمایت می کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که تولید علم و تجاری سازی آن به منظور رفع مشکلات و معضلات جامعه و حرکت به سوی شکوفایی اقتصادی از ماموریت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در این برهه است، افزود: راه اندازی مراکز رشد یکی از سیاست های دانشگاه در این باره است.

وی تصریح کرد: مرکز رشد واحد اهواز به عنوان یکی از مراکز رشد موفق دانشگاه در زمینه های مختلف علمی از قبیل فناوری نانو، حفاری و ازدیاد برداشت از میدان ها و مخازن نفتی، محیط زیست، کنترل و بهینه سازی انرژی، تولید نرم افزار و ... فعالیت می کند.

واشقانی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوالات خبرنگاران رسانه های جمعی، تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی را بالغ بر 107 مرکز عنوان کرد و افزود: در این مراکز حدود یک هزار هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان مستقر است.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال آینده (1396) تعداد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 150 مرکز برسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در زمینه نحوه حمایت دانشگاه از شرکت های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تامین امکانات فیزیکی، تسهیلات حمایتی از قبیل مشاوره، اختصاص آزمایشگاه و کارگاه های تخصصی، مشارکت در سرمایه گذاری و اختصاص تسهیلات مالی و بانکی را بر عهده دارد.

وی با تصریح به اینکه بزودی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه اولیه 50 میلیارد ریال راه اندازی خواهد شد گفت: در صورت مشارکت واحدهای استانی دانشگاه، سرمایه این صندوق افزایش خواهد یافت.

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افتتاح شد

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران کل حوزه پژوهش و فناوری سازمان مرکزی در بلوار پاسداران اهواز افتتاح شد.

گفتنی است این مرکز در زمینی بالغ بر 920 متر مربع در 4 طبقه و با ظرفیت راه اندازی 23 هسته و واحد فناور در بلوار پاسداران (سه راه فرودگاه) اهواز قرار دارد.

200

کد خبر: 723161

وب گردی

وب گردی