ترکان: آتش نشانان فداکار در زیر آوارى از کم توجهى ها، مدفون شدند

اکبر ترکان مشاور رییس جمهور در پیامی به مناسبت حادثه ساختمان پلاسکو نوشت: آتش نشانان فداکار در زیر آوارى از کم توجهى ها، مدفون شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیام خود برای آتش نشانان فداکار نوشته است:

بسمه تعالى
بار دیگر آتش نشانان فداکار کشورمان؛ غیرت، شهامت، جوانمردى و مسئولیت پذیرى از نوعِ تمام عیار ایرانى را به تصویر کشیدند.
این عزیزان در زیر آوارى از کم توجهى ها، مدفون شدند.
کم توجهى به اجراى صحیح مقررات ملى ساختمان که از مهم ترین عوامل براى افزایش کیفیت و ایمنى ساختمان ها محسوب مى شود.
براى کسب اطمینان از ایمنى، در مباحث ٢٢ گانه مقررات ملى ساختمان، همه چیز دیده شده است. ساختمان هایى که قبل از الزامى شدن مقررات ملى ساختمان احداث شده اند و ضوابط امروزى را رعایت نکرده اند، با الزام و اجراى مبحث٢٢ مقررات ملى که مربوط به مدیریت و نگهدارى ساختمان است، مى توانند از ایمنى قابل قبول برخوردار شوند که متاسفانه این مبحث، بدون دلیل کافى بلا اقدام مانده است در حالى که اگر مانع و یا مشکلى هم وجود داشت؛ چهار سال زمان براى بازبینى و اجراى آن، کافى بود.
با اجراى این مبحث، هر ساختمان یک مدیر ساختمان حقیقى یا حقوقى خواهد داشت که باید پاسخگو بوده و طرف مخاطب اخطارهاى دستگاه هاى مسئول باشد.
این راه حلِ نهایى است و با اجراى صحیح آن، شاید امروز شاهد عزاى دیگرى در این ایام حزن و اندوه نمى بودیم.
با نهایت اندوه، این حادثه تلخ و دردناک را تسلیت عرض مى کنم و از خداوند متعال براى دلاورمردان جان برکف و بى ادعا که براى نجات هم نوعان خود لحظه اى درنگ نکردند، علو درجات و براى خانواده هاى داغدیده و همکاران این عزیزان، صبر مسئلت مى نمایم.

روحشان قرین رحمت الهى...
اکبر ترکان

101/401

کد خبر: 724029

وب گردی

وب گردی