تاکید بر بررسی هفتگی مسائل ایمنی در ستاد و نواحی راه‌آهن کشور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: ستاد و نواحی راه‌آهن باید مسائله ارتقای ایمنی در حوزه مدیریت خود را به‌صورت هفتگی بررسی کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در جلسه ستاد ارتقای ایمنی که با حضور مدیران ستاد و اعضای کمسیون عالی سوانح برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی موضوع ایمنی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌اند اما در کنار تمام این توجه و دقت‌ها، گاهی اوقات شاهد بروز سوانح در بخش‌های حمل‌ونقلی هستیم.

وی ضمن تأکید به موضوع ایمنی و ارتقای آن در همه حوزه‌های ریلی، ادامه داد: وجود بخش یا سیستمی که بخواهد مسئله ایمنی را تحلیل کند و یا سیستمی که ایمنی را پیاده‌سازی کند، ضروری است اما با توجه به همه اقدامات انجام‌شده طی سال‌های گذشته، نیازمند اهتمام و توجه بیشتری هستیم.

وی تأکید کرد: اولین اهتمام و فکر همه، بایستی رعایت مقررات و ضوابط و قوانین ایمنی باشد.

محمدزاده عنوان کرد: علاوه بر همکارانی که متولی ایمنی هستند تک‌تک معاونین و همه ارکان شرکت باید به مسئله ایمنی توجه داشته و فرهنگ ایمنی نقطه اول ذهن ما باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه بررسی، قانون‌گذاری و هماهنگی بین ستاد و مناطق همگی توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: برای تمامی سوانح بایستی تمام ابعاد مربوط به سانحه در یک فضای بی‌طرفانه و منصفانه موردبررسی قرار گیرد تا بتوانیم ریشه‌یابی دقیقی از آن‌ها کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن خاطرنشان کرد: بایستی تلاش کنیم نگاه جامعه به راه‌آهن را با اطمینان بیشتر جلب و بیش‌ازپیش ایمنی را سرلوحه تفکر و اقدامات در برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم.

وی بابیان اینکه هیچ بخشی از راه‌آهن را نمی‌توان جدا از ایمنی فرض کرد تأکید کرد: تمام ستاد و نواحی باید ارتقای ایمنی در حوزه مدیریت خود را به‌صورت هفتگی بررسی کنند و پیاده‌سازی و پیگیری مسائل مربوط به ارتقا ایمنی سرفصل فعالیت‌های ادارات باشد.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه باقری مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مدیران راه‌آهن درباره اقدامات راه‌آهن در راستای ایمنی و هفته مربوط به آن سخنانی را ایراد کردند.

402/101

کد خبر: 724321

وب گردی

وب گردی