نامگذاری یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی/مراجعه به هفت هزار و 521 مقاله دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ESI

دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان آذربایجان شرقی، گفت: براساس گزارش پایگاه ESI تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی که به آنها مراجعه شده در سال 2015، هفت هزار مقاله و در سال 2016، هفت هزار و 521 مقاله است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه خاطره ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی بازگو کرد و گفت: روزی به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتم شما نیمی از وقتتان را صرف امور دانشگاه می کنید و براساس مقررات هیات امنا می توانید حق الزحمه ا ی را دریافت کنید ولی ایشان نپذیرفتند و در پاسخ بنده گفتند" تخفیفاتی که برای فرزندان مردم می نویسم را به عنوان دریافتی من قبول کنید".

دکتر میرزاده افزود: کسانیکه به این مرد بزرگوار، آهنی و صبور تهمت زده اند باید پیش خدا طلب استغفار کنند چراکه ظلم بزرگی به ایشان کرده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه و سهم دانشگاه آزاد اسلامی در انتشار مقالات در پایگاه ESI اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی که به آنها مراجعه شده در سال 2015، هفت هزار مقاله و در سال 2016، هفت هزار و 5211 مقاله است.

وی با بیان اینکه 43 درصد کل تولیدات علمی تاریخ کشور در 3 سال اخیر تولید شده است ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این آمار هم 10 درصد از آمار کل کشور جلوتر است و 53 درصد کل تولیدات علمی دانشگاه در تاریخ 35 ساله اش مربوط به 3 سال اخیر است.

در سال های آینده میزان تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی قابل رقابت نخواهد بود

دکتر میرزاده با بیان اینکه 30 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تحصیلات تکمیلی هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت توسعه کیفی گام برداشته است به طوریکه در سال های آینده تولید علمی این دانشگاه به یک جرم بحرانی خواهد رسید که قابل رقابت نخواهد بود.

دکتر میرزاده همچنین به بومی گزینی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: 96 درصد مقاطع کاردانی و کارشناسی، 71 درصد مقطع کارشناسی ارشد و 51 درصد مقطع دکتری بومی گزینی شده است که این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه خانواده ها شده تبعات مناسب و خوبی از نظر فرهنگی نیز داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به فعالیت های دانش بنیان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا کنون نزدیک به هزار و 106 شرکت دانش بنیان و واحد و هسته فناور در 107 مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است. به طوریکه واحد کوچکی همانند ایلچی توانست در رباتیک آلمان رتبه 3 را بین 46 کشور کسب کند که این نشان میدهد که حتی واحدهای کوچک این دانشگاه نیز می توانند در دنیا بدرخشند.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم براساس برنامه 5ساله دانشگاه که براساس آمایش سرزمینی تنظیم شده تا پایان سال 99، بتوانیم 40 درصد درامدها را از خارج از شهریه بدست آوریم.

دکتر میرزاده همچنین در این جلسه پیشنهاد داد تا به منظور بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی استان آذربایجان شرقی یکی از بهترین ساختمان های خود را به نام ایشان نامگذاری کند.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان آذربایجان شرقی، بودجه این استان شامل 440 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 324میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

200

کد خبر: 724327

وب گردی

وب گردی