آموزش هزار و 704 فرماندار و بخشدار برای برگزاری انتخابات 96 هفته جاری پایان می یابد

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: آموزش روسا و اعضای ستاد انتخابات استان ها، فرمانداران و بخشداران تا پایان هفته جاری به پایان می رسد که در این دوره ها هزار و 704 نفر آموزش های لازم را برای برگزاری انتخابات سال 1396 فرا گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا علی پورعلی مطلق افزود:براساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مباحث را دنبال می کنیم.
وی تصریح کرد: در این دوره روسا واعضای ستاد انتخابات استان ها، فرمانداران و بخشداران مباحث لازم در زمینه اجرا، امنیت، سلامت و بحث های حقوقی، بازرسی و نحوه استعلامات و فناوری اطلاعات انتخابات آموزش های لازم را فراگرفتند.
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان این که تا قبل از برگزاری انتخابات سال 1396 باید یک میلیون و 150 هزار نفر از عوامل اجرایی را آموزش دهیم، گفت: برای این موضوع مربیانی آموزش می دهیم که عوامل اجرایی سر صندوق ها را آموزش دهند و آن ها را با قوانین و مقررات آشنا کنند، در این آموزش ها سلامت انتخابات را به لحاظ وظایف عوامل اجرایی دنبال می کنیم.
پورعلی مطلق افزود: این آموزش ها در حال برگزاری است و قصد داریم به زودی تعدادی از مربیان استان ها را در تهران آموزش دهیم تا آنان در سطح شهرستان ها و بخش ها آموزش عوامل اجرایی انتخابات را دنبال کنند.
وی همچنین در خصوص برگزاری انتخابات سال آینده به صورت تمام الکترونیکی اظهارداشت: تعامل و هماهنگی در این زمینه بین وزارت کشور، شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها وجود دارد و تمام اقدامات لازم در حال انجام است.
دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تهیه ملزومات برگزاری انتخابات یادآور شد: تمامی مقدمات برای برگزاری انتخابات یا انجام پذیرفته یا در حال انجام است.
پورعلی مطلق همچنین درباره چاپ تعرفه ها برای انتخابات سال آینده اظهارداشت: این کار نیز در حال انجام است که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در سال آینده حداقل بیش از 200 میلیون تعرفه چاپ خواهیم کرد.
یه گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
بر اساس جدول زمان بندی تعیین ‌شده داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می ‌توانند از 22 تا 26 فروردین ماه به مدت پنج روز نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
همچنین داوطلبان پس از آن که صلاحیت‌ شان از سوی شورای نگهبان بررسی و مورد تایید قرار گرفت می‌ توانند از 8 تا 27 اردیبهشت ماه به مدت 20 روز به تبلیغات انتخاباتی و تشریح برنامه ‌های خود بپردازند.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از 30 اسفندماه سال جاری آغاز و تا ششم فروردین ‌ماه 1396 ادامه خواهد داشت. هرچند براساس مصوبه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است زمان نام نویسی به 23 اسفندماه سال جاری تغییر یابد که البته این تغییر نیازمند مصوبه مجلس است.
نامزدهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت هفت روز مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آن ها از 21 تا 27 اردیبهشت ‌ماه تعیین شده است.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر برگزار می شود که داوطلبان شرکت در این انتخابات می ‌توانند از 8 تا 14 اسفندماه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
نامزدهای انتخابات میان ‌دوره ‌ای مجلس دهم از 21 تا 27 اردیبهشت ‌ماه به مدت هفت روز می‌ توانند به تبلیغات بپردازند.

306/300

کد خبر: 724719

وب گردی

وب گردی