سندرز: لغو طرح ملی سلامت اوباما سالانه 36 هزار قربانی می‌گیرد

"برنی سندرز" هشدار داد لغو طرح اوباماکر موجب مرگ سالانه 36 هزار نفر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت؛ "برنی سندرز"، نامزد حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا، به "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور این کشور، هشدار داد اگر طرح ملی بیمه و خدمات درمانی باراک اوباما رئیس جمهور قبلی این کشور موسوم به "اوباماکِر" لغو شود سالانه هزاران نفر از مردم آمریکا جان خود را از دست خواهند داد.

سندرز در پیامی توییتری به دونالد ترامپ هشدار داد لغو "اوباماکِر" نتایج بسیار بدی را برای جامعه آمریکا به همراه خواهد داشت. وی در حساب کاربری خود نوشت: درحالی که جمهوری‌خواهان در تلاش برای لغو "قانون مراقبت مقرون به صرفه" هستند باید به آنها یادآوری کرد درنتیجه این کار سالانه 36 هزار نفر خواهند مُرد.

سندرز در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان نیز گفت تظاهرات علیه دونالد ترامپ در ابتدای راه خود قرار دارد و بعد از این نیز شاهد اعتراضات بسیاری علیه دولت آتی آمریکا هستیم.

سندرز اظهار داشت: این اعتراضات و راهیپیمایی‌ها آغاز فرآیندی است که طی آن مردم می‌خواهند ترامپ را آگاه سازند که به عنوان مثال، بیرون کردن بیست میلیون نفر از سامانه خدمات بیمه درمانی، بدون وجود یک جایگزین در این سامانه موضوعی نیست که مردم آمریکا خواهان آن باشند.

سندرز درباره منتشر نشدن اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ نیز گفت: ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تصمیماتش را بر اساس نیازهای مردم آمریکا اتخاذ کند و نه همکاری تجاری با کسانی که به نوعی به آنها بدهکار است.

302/300

کد خبر: 725401

وب گردی

وب گردی