ولایتی: بعد از پیروزی حلب بود که زمینه گفت و گو بین دولت سوریه و معارضین مطرح شد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیروزی در حلب نقطه عطف دولت سوریه بود و بعد از پیروزی حلب بود که زمینه گفت و گو بین دولت سوریه و معارضین مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با تعدادی از اعضای پارلمان و شخصیت ها و فرهیختگان ایزدی کشور عراق در مرکزتحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سفر این رهبران و بزرگان گروه ایزدی گفت و گو های ارزشمندی در جهت روشنگری افکار عمومی و جسارت هایی که به این قوم از سوی داعش شده است روشن گردیده و تاکید داریم که از ابتدا قوم ایزدی ها از سوی داعش بیشترین ظلم را به خود دیده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این بودیم که نوامیس آنها مانند زمان جاهلیت به عنوان کنیز در مجامع داعشی فروخته می شد و بسیاری از جوانان این قوم توسط داعش به قتل رسیده اند. ضمن آن که نگاه آنها بسیار نگاه شیطانی است که همه آنها زاییده فرقه وهابیت هستند.

وی گفت: با توجه به گفت و گوهایی که صورت داده شد خواسته آنها این است تا جمهوری اسلامی ایران به بازگشت اموال و خانه هایشان کمک کنند و من تاکید دارم دولت ایران هر گونه کمکی را به دولت عراق صورت خواهد داد و هیچ گونه تبعیضی میان قومیت های کشور عراق یا فرقه های کشور عراق مانند شیعه، سنی و ایزدی فرقی قائل نخواهد شد و در تمام زمینه ها یاور کشور عراق خواهد بود.

وی اشاره کرد تمامی این رفت و آمدها میان ایران و ملت و دولت عراق موجب تحکیم روابط بین دو ملت خواهد شد.

وی در خصوص نقش نشست آستانه عنوان کرد: سوری ها و گروه های مبارز داعش و النصره تحت نظر دولت سوریه قرار دارند فعالیت های بسیار امیدبخشی در خصوص ریشه کن کردن فرقه وهابیت داعش انجام داده اند ضمن این که ادامه این امر موجب استمرار آتش بس شده است. چرا که این امر ضعف گروه های داعش و النصره را بارز کرده است.

وی با اشاره به این که این نشست ها باید ادامه دار و متداول باشد گفت: ما باید در هر نشستی که در این خصوص برگزار می شود با برنامه ریزی های جامع و مدون گام های رو به جلو برداریم تا اثربخشی آن امور پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم تا زمانی که دشمنان سوریه و آنهایی که حمایت از معارضین مسلح در جبهه سوریه می جنگند تن به این مذاکرات سیاسی ندهند چرا که پیروزی در حلب نقطه عطف دولت سوریه بود و بعد از پیروزی حلب بود که زمینه گفت و گو بین دولت سوریه و معارضین مطرح شد.

300/301

کد خبر: 725451

وب گردی

وب گردی