مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهدای آتش نشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

با حضور دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، معاونین و روسای دانشکده ها ، مهندس معین زاده رئیس ایستگاه آتش نشانی باغستان کرج و تنی چند از همکارانشان ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان آن واحد دانشگاهی ، مراسم بزرگداشت هفتمین روز عروج پرافتخار شهدای آتش نشان در مسجد پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد.

به گزار ایسکانیوز،در این مراسم حجه الاسلام و المسلمین علی رسولی نژاد ضمن عرض تسلیت حادثه جانگداز پلاسکو از دکتر میرزا رئیس واحد کرج برای برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

حجه الاسلام و المسلمین علی رسولی نژاد با اشاره به نظر یکی از مورخان گفت: «یکی از دلایل مطرح شده توسط این مورخ که سبب پیشرفت جوامع اسلامی و مسلمین در طول تاریخ شده است وجود خصیصه ایثار و گذشت در جامعه مسلمین است که در جوامع دیگر کمتر دیده می شود».

وی با اشاره به دلایل حادثه پلاسکو از جمله قدمت ساختمان ادامه داد: «در جنگ فداکاری های بسیاری شد، اما پس از جنگ چنین از خودگذشتگی و ایثاری شایسته تقدیر است و بایستی از آن درس عبرت بگیریم همانگونه که ایثار این آتش نشانان رشد پیدا کرد و مورد تحسین تمام دنیا قرار گرفت».

حاج آقا رسولی نژاد افزود: «با اینکه خسارات وارده بسیار است اما همیشه بایستی شکرگزار باشیم. اگر در جستجوی این باشیم که دریابیم انسان به چه جایگاهی می تواند برسد و نمو و علوش تا چه میزان است، باید با مشاهده بروز صفات الهی همچون گذشت، ایثار و فداکاری و ... در وجود فرد او را سنجید و در حادثه پلاسکو نیز میزان فداکاری به قدری بود که پیام های بسیاری برای ما دارد و خیلی‌ها را شرمنده کرد».

وی با اشاره به آیاتی از سوره حشر ادامه داد: «کسانی که خطر را به جان می خرند تا دیگران را نجات بدهند رستگار هستند و این فداکاری‌ها درسی است که باید آن را در کلاس های آموزشی عنوان کرد کمااینکه این فداکاری همچنان ادامه دارد و هنوز از جان گذشتگی ادامه دارد و شغل آتش نشانی به گونه ای است که در طول سال شهدایی را در خدمت به جامعه تقدیم می کند».

حجت الاسلام رسولی نژاد وجود بلایا را در زندگی انسان امری همیشگی دانست و تصریح کرد:« ناملایمات شکل گرفته در زندگی بشری باعث رشد و نمو صفات و کرامت های انسانی است و آن جایی انسان سربلند است که درس ایثار را از این ناملایمات دریافت کرده و به ثبت برساند و با عبرت گرفتن از آن ، سبب رشد و نمو فضایل اخلاقی و انسانی را فراهم کند».

حجه الاسلام و المسلمین علی رسولی نژاد همچنین یادآور شد: «کسانی که داوطلبانه مدافع حرم هستند و جانشان را از دست می دهند نیز بسیار ستودنی هستند و در مقابل تمامی این شهدا – اعم از مدافع حرم و آتش نشان – سر تعظیم فرود می آوریم و امیدواریم که از این حادثه ، درس بزرگی گرفته باشیم».

وی در پایان سخنانش از درگاه خداوند متعال برای خانواده های این آتش نشانان فداکار، صبر و اجر را طلب کرد و گفت: « انشاءا... اینگونه مراسمها تسلی خاطری برای خانواده های این عزیزان باشد ».

در این مراسم که به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج بر پا شده بود برای شادی روح بلند شهدا مراسم قرائت قرآن کریم و نوحه خوانی نیز برگزار شد.

201

کد خبر: 726001

وب گردی

وب گردی