وقتی کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی را از نزدیک دیدم تصمیم گرفتم دانشجو شوم/ساختن ربات  با  اسباب بازی

موسس شرکت سی تویز(اسباب بازی خلاقانه) گفت :من به خاطر پروژه ساخت ربات توسط اسباب بازی به دانشگاه آزاد اسلامی رفتم و چون قبلا در دانشگاه درس نخوانده بودم وقتی آن موقعیت پیش آمد و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی را از نزدیک دیدم ترجیح دادم به ادامه تحصیل بپردازم و دانشجو شوم.

رضا بنکی در گفتگو با ایسکانیوز گفت: من به خاطر این پروژه به دانشگاه آزاد اسلامی رفتم .اکنون مهندس مکانیک هستم . تحصیل دانشگاهی خود را از همانجا آغاز کردم و شاید چون قبلا در دانشگاه درس نخوانده بودم وقتی آن موقعیت پیش آمد و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی را از نزدیک دیدم ترجیح دادم که دانشجو شوم.

وی درباره تولیدات خود می گوید :سال 89 جشنواره ای در دانشگاه صنعتی شریف به نام "اولین مسابقه ملی طراحی اسباب بازی ایرانی" برگزار شد. که من تبلیغ آنرا در تلویزیون دیدم.در آن زمان ایده ای نداشتم اما دلم میخواست که در این مسابقه شرکت کنم.

وی افزود: با خودم کلی فکر کردم تا اینکه طرحی به ذهنم رسید.با خود گفتم بچه های کوچک اگر بخواهند ربات درست کنند،آن ربات در هر زمینه هم که باشد ساختنش کاریبسیار دشوار و پیچیده است وچون برنامه نویسی و الکترونیک بلد نیستند نمی توانند آنرا بسازند،ولی خوب من بلد بودم و می توانستم خیلی راحت این کار را انجام دهم. بنابراین اسباب بازی ای شبیه بلوک خانه سازی کودکان طراحی کردم،و قطعات ربات مثل موتور، باطری،سایزر اجزای آن را همه را به صورت تکه تکه و جدا جدا درست کردم.که در صورت کنار هم قرار دادن این قطعات در کنار هم که به راحتی به هم وصل می شود این رباط ساخته شده شروع به راه رفتن و راحت راه رفتن می کند.

بنکی با بیان اینکه پس از طراحی ،این اسباب بازی آن را به دانشگاه شریف بردم افزود :در آن جا لوح طلایی کشور را دریافت کردم و پس از آن این ایده طرح برگزیده کل کشور شد.در شروع کار بر روی این ایده تا حدود 2 سال تنها بودم و کم کم آن را ارتقا داده و در دوره بعدی آن را کامل تر کرده بود و نهایتا در سال 93 من این را بردمش در دانشگاه قزوین وبا دکتر موسی خانی و چند نفر دیگر صحبت کردم که آن ها خوششان آمد وبر روی این پروژه سرمایه گذاری کردند .
وی ادامه داد : من نیز تیمی را آماده کردم که تقریباً 7 ماه به صورت جدی و متمرکز بر روی آن کار کردیم و نهایتا محصولی به نام سی تویز به معنی اسباب بازی خلاقانه ساختیم .پس از ساخت و آزمایش این محصول آن را به بازار بردیم و بچه ها با آن ها بازی کردند.

موسس شرکت سی تویز با اشاره به مشتری پسند بودن این محصول اذعان داشت: که این محصول از نظر مشتری خیلی خوب می تواند جایگزین مناسبی برای بازی های رایانه ای و ویدیویی یا استفاده از موبایل و تبلت باشد چرا که به بچه ها قدرت می دهد تا ایده های سخت و پیچیده شان را اجرا کنند. این محصولی که کار کردیم این بود.

وی با اشاره به کمک های بی دریغ دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه برای ما واقعا سنگ تمام گذاشت. هم از لحاظ حمایتهای مالی و معنوی و هم مشاوره بسیار خوبی که به ما دادند.علل الخصوص شخص دکتر موسی خانی که با در اختیار قرار دادن بسیاری از تجربیات خود در اختیار ما ،ما را راهنمایی کرده و در خیلی از موارد که ما بی تجربه بودیم ما را از گرفتن تصمیمات غلط بازداشتند .همچنین فضا و آزمایشگاهی را در اختیار ما گذاشتند و ما توانستیم تجهیزات و دستگاه ها و نیروهایمان را برای انجام کار به آن جا ببریم و مستقر کنیم.

بنکی با ذکر تعداد کارآفرینی حاصل از تولید این محصول افزود :تیم ما قبلا 6 نفراعضا داشت ولی در بازه های زمانی مختلف، آن هایی که شرایط شان فراهم نبود،از گروه خارج شده و الان در حال حاضر به صورت دایمی دو نفر هستیم و دو نفر دیگر نیز به صورت پروژه ای با ما کار می کنند.

وی در خصوص اینکه محصول شما نمونه خارجی دارد یا خیر گفت: نمونه خارجی دارد اما به این شکل نبوده است.مانند این است که شما کامپیوتر رومیزی را با تبلت مقایسه کنید. از نظر شخصی که دانش نداشته باشد تبلیت و کامپیوتر مانند هم هستند و یک کار را انجام می دهند ولی اگر تخصصی کافی داشته باشد،می گوید خیر متفاوت هستند. نمونه های خارجی که شبیه به پروژه ما باشند وجو دارد، البته آنها در سال 89( 2010 میلادی )زمانیکه ما کار خود را شروع کردیم وجود نداشتند اما در سال 2012 پس از ما نمونه های خارجی نیز پدیدار شدند.اما کار ما قدیمی تر از کارهای مشابه مان است.

موسس شرکت سی تویز با اشاره به تفاوت قیمت این نمونه داخلی با مشابه خارجی اش افزود: قیمت این محصول در بازار حدود 100 تا 150 هزار تومان است در حالیکه قیمت نمونه ها خارجی آن براساس دلار حدود 800هزار تومان است .

وی در انتها با ابراز تمایل از همکاری با دیگر بخش ها افزود : خیلی علاقه مندیم با دوستانمون که در بخش های مختلف ودر زمینه های مختلف کار میکنن داشته باشیم . آن ها می تواننددر صورت تمایل درخواستشان را به ایمیل ما ctoyscst@gmail.com ارسال کنند.

402/101

کد خبر: 726443

وب گردی

وب گردی