رشد چشم گیر نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

نصرت الله حیدری گفت: واحد ایلام تا پیش از سال 92 هیچ گونه نشریه دانشجویی نداشت، در حال حاضر 10 نشریه در این دانشگاه در حال انتشار است. هدف ما در این حوزه تقویت نشریات دانشجویی، برگزاری کارگاه ها برای تقویت فعالان رسانه ای و دانشجویی و انشار نشریات بیشتر است.

نصرت الله حیدری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در گفت و گو با ایسکانیوز درباره برنامه های فرهنگی این واحد گفت: برنامه هایی که ما داریم برنامه های مصوب هستند که در قالب های مختلف ارائه می شوند. بطور مثال در حوزه قرآن و عترت یکی از برنامه هایی که در نظر داریم این است که طرح علم در محضر قرآن را دنبال کنیم. در این حوزه واحد ایلام موضوعاتی چون بحث شیمی در قرآن، ژنتیک در قرآن و چند پروژه دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

او گفت: در حوزه طرح های ماندگار فرهنگی بحث تدوین دانشنامه فرهنگی استان ایلام را هم در برنامه های خود قرار داده ایم که یک کار زیربنایی است و به دنبال آن هستیم. بحث اخلاق حرفی با محوریت کشاورزی استان ایلام با توجه به ساختار اقتصادی استان که متکی بر کشاورزی است را در برنامه های خود داریم.

وی افزود: در بحث نشریات دانشجویی لازم به ذکر است که واحد ایلام تا پیش از سال 92 هیچ گونه نشریه دانشجویی نداشت، در حال حاضر 10 نشریه در این دانشگاه در حال انتشار است. هدف ما در این حوزه تقویت نشریات دانشجویی، برگزاری گارگاه ها برای تقویت فعالان رسانه ای و دانشجویی و انشار نشریات بیشتر است.

حیدری با اشاره به بحث کانون های فرهنگی و اجتماعی گفت: سیاست ما در این حوزه تقویت و توسعه کانون های فرهنگی و اجتماعی و واگذاری امور فرهنگی به دانشجویان است به این معنا که فعالیت های فرهنگی دانشجو محور شوند. در این حوزه به لطف خدا واحد ایلام توانسته کار های خوبی اعم از تاسیس کانون های فعال در بخش های مختلف داشته باشد. به طور مثال کانون ادبی ما یکی از کانون های فعالی است که متولی فعالیت فرهنگی در حوزه استانی شده است. در همین راستا بحث شعر نماز و شعر ایثار نیز در دستور کار ما قرار دارد.

او ادامه داد: از دیگر کانون ها کانون جرعه نور یا همان کانون نماز که یکی از کانون های فعال واحد ایلام است و توانست دو سال متوالی رتبه برتر را در بحث جشنواره نماز داشته باشد. توسعه فعالیت های قرآنی و بحث نماز از مسائل مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد. پیگیری اردو راهیان نور و اردوی منتخبان فرهنگی، برگزاری کارگاه های ارتقا معرفتی و فرهنگی در بحث کارکنان، دانشجویان و اساتید از دیگر مباحث فرهنگی واحد ایلام است.

این مقام دانشگاهی اظهار کرد: برنامه دیگری که بخش فرهنگی در دستور کار خود قرار داده موضوع فعالیت های مجازی است که ما قصد داریم با برپایی کارگاهی کانون ها، تشکل ها و دانشجویان را با چالش ها و آسیب هایی که در این بخش وجود دارد آشنا کنیم. حمایت از دانشجویان در راستای فعالیت مثبت در فضای مجازی بخشی از برنامه های ما در رابطه با این موضوع است.

حیدری درپایان گفت: آنچه که مشهود است ما محور کارهایمان را بر طرح های ماندگار فرهنگی زیر بنایی و اساسی، توسعه و همایت از کانون های دانشجویی، تقویت نشریات دانشجویی و حضور قوی و فعال در جشنواره های دانشجویی است. ما در سال گذشته در جشنواره تیتر 9 جزء واحد هایی بودیم که دو مقام برتر را در این جشنواره به دست آوردیم و با برنامه ریزی هایی که انجام شده تصمیم داریم تا با آمادگی کامل در جشنواره تیتر ده شرکت کنیم.

504500

کد خبر: 727006

وب گردی

وب گردی