ادای احترام آتش نشان های نیوزیلندی به شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو

افسران عالی رتبه و ماموران آتش نشانی شهر آکلند کشور نیوزیلند به آتش نشان های ایرانی که در ساختمان پلاسکو تهران هنگام انجام وظیفه به شهادت رسیدند، ادای احترام کردند.

به گزارش ایسکانیوز سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند روز دوشنبه اعلام کرد آتش نشان ها شهر 'آکلند' با شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو که در این شهر برگزار شد، به این شهدا ادای احترام کردند.
این مراسم را موسسه ایمان (موسسه اسلامی ایرانیان مقیم نیوزیلند) به منظور بزرگداشت یاد شهدای آتش نشان در مسجد امام رضا (ع) شهر آکلند برگزار کرد.
تعدادی از افسران عالی رتبه و مأموران آتش نشانی آکلند در این مراسم شرکت کردند.
یکی از مقام های آتش نشانی این شهر نیوزیلند نیز در سخنان کوتاهی در بزرگداشت آتش نشان های شهید ایرانی، گفت: عکس های آتش سوزی ساختمان پلاسکو را که دیدم و آن را با عکس های آتش سوزی 'کوبه' ژاپن و نیویورک و .... می توان اشتباه گرفت.
وی گفت: آتش نشان ها خود را برای نجات دیگران به خطر می اندازند. کار آتش نشانی در چنین ساختمان های آسیب دیده نیاز به از خود گذشتگی دارد که مردان شما در تهران آن را نشان دادند.
این مقام آتش نشانی نیوزیلند، گفت: آتش نشان های نیوزیلند مثل شما این میزان قربانی ندادند. وظیفه آتش نشان تا نجات آخرین نفر است و این کار نیازمند حمایت است.
وی با اشاره به شهدای آتش نشان در ساختمان پلاسکو، گفت: ما آتش نشان های نیوزیلند احساس می کنیم که اکنون برادرانی از جامعه آتش نشان ها را از دست داده ایم، آنها هم مثل ما بودند. برای آتش نشان های نیوزیلندی این مهم است که به برادران خود در تهران ادای احترام کنند و این موضوع را به آنها منتقل کنید.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه (30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفای حریق، ساختمان یکباره به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.
پیکرهای 15 شهید آتش نشان از زیر آوار خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان به علت شدت جراحت و سوختگی در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه شهادت نائل شدند.
مراسم تشییع این شهدا امروز دوشنبه در محل مصلای تهران برگزار می شود و در قطعات شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می شوند.

303/300

کد خبر: 727110

وب گردی

وب گردی