پزشکیان در گفت و گو با ایسکانیوز: اعلام عدم صلاحیت نمایندگان  بعد از فرآیند انتخابات برای نظام هزینه بر است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعلام عدم صلاحیت کاندیداها بعد از فرآیند انتخابات از سوی دستگاه های مربوط برای نظام هزینه بر است.

به گزارش ایسکانیوز مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح طرح استفساریه تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با تایید اینکه باید این موضوع اجرایی شود و روند رد صلاحیت بعد از شرکت در فرآیند انتخابات و منتخب شدن کاندیدا از سوی مردم امری غیر منطقی است گفت: شورای نگهبان قبل از تایید صلاحیت باید پایش های مربوط به صلاحیت فرد را انجام دهد.

وی تاکید کرد: اینکه مردم رای بدهند و بعد بگوییم شما صلاحیت ندارید، خیلی بد است و روند بسیار نامناسبی دارد که ما نتوانیم اطلاعات را جمع آوری کنیم که بعد از اینکه مردم رای بدهند ما بگوییم رای مردم را قبول نداریم و صلاحیت فر منتخب مورد تایید نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من معتقدم این که بعد از رای گیری هر فردی که اعلام کاندیداتوری کرده است و در فرآیند انتخابات نیز شرکت کرده است رد صلاحیت شود چهره نهادهای نظارتی را کدر خواهد کرد.

پزشکیان در پایان خاطر نشان کرد: به نظرمن چنین چیزی منطقی نیست و خیلی بد است ما به یکسری افراد اجازه بدهیم تا هزینه کنند و مردم نظر بدهند و در آخر در فرآیند انتخابات به عنوان نماینده معرفی شود ضمن آنکه این قبیل اتفاقات برای نظام هم هزینه دارد.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه 10 بهمن به اصلاح طرح استفساریه تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود رأی موافق دادند.

301/300

کد خبر: 727417

وب گردی

وب گردی