برگزاری اولین و بزرگترین رویداد ایده تا عمل فرهنگی/تحقیق و پژوهش شرط اصلی تبدیل ایده به عمل

حبیب اسماعیلی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تصویب آیین نامه شرکت های دانش بنیان، اولین و بزرگترین رویداد ایده تا عمل فرهنگی را 27  تا 29 بهمن ماه، همزمان با هفتادویکمین اجلاس سراسری با مسئولیت و اجرای واحد تهران غرب آغاز می کند.

دکتر حبیب اسماعیلی، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شرکت های دانش بنیان فرهنگی به ایسکانیوز گفت: این شرکت ها اساسا از ایده ی برآمده از دانش علمی شکل می گیرد. در واقع فعالیت اقتصادی در همه حوزه ها امکان پذیربوده و همان گونه که می بینیم در عرصه های صنعت ، تجارت و فرهنگ فعالیت هایی در حال انجام است. بعلاوه فعالیت هایی زمینه دانش بنیانی شدن را دارند ک مبتنی بر یک تئوری معین و یک مطالعه و تحقیق علمی باشند.

وی ادامه داد: این فعالیت ها می تواند شامل انتخاب موضوعی با پشتوانه علمی و بر اساس نیازهای یک شرکت دانش بنیان بوده و یا با برگرفتن از نمونه ای خارجی و یا داخلی است که توانسته موفق عمل کند.

اسماعیلی افزود: در صنعت سینما هم گاهی مشاهده می شود که با عنصر همزاد پنداری یک فیلم مقبولیت جهانی و در یک کلام سیطره فرهنگی ایجاد می کند. از این دست اقدامات فرهنگی ماندگار می توان به مجموعه درین درین اشاره کرد که با قرار دادن شخصیتی مانند بهلول در موقعیت امروزی توانسته اصطلاحا مفهوم دیوانه های عاقل را به مخاطب القا کند. همچنین از دیگر فعالیت های دانش بنیان فرهنگی می توان به تولید نرم افزار، تولید بازی های رایانه ای و ...اشاره کرد که با مطالعات علمی، نظر سنجی ها و همکاری با دفاتر مشاوره می توانند در این حوزه موثر باشند.

وی ادامه داد: رویدادهای ایده تا عمل براساس یک ایده است که در گذشته روی آن کارعلمی شده و یا خام بوده و نیاز به مطالعه دارد; درواقع این دو مورد قابل انجام است به شرطی که فضا و شرایط را برای انسان های خلاق فراهم کند.

وی در ادامه درباره روند رویدادهای تبدیل ایده به عمل عنوان کرد: ایده باید در یک فضای مشخص به وسیله متخصصان این زمینه و با آموزش اصول کارآفرینی، آماده شود تا در نهایت به اجرایی شدن طرح نزدیک شود.

اسماعیلی تاکید کرد: شرایط یک ایده موفق باید مبتنی بر تحقیق و پژوهش علمی بوده تا امکان اقتصادی و کاربردی کردن آن فراهم شود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تصویب آیین نامه شرکت های دانش بنیان، اولین و بزرگترین رویداد ایده تا عمل فرهنگی را 27 تا 29 بهمن ماه، همزمان با هفتادویکمین اجلاس سراسری با مسئولیت و اجرای واحد تهران غرب آغاز می کند.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه با هدف ایجاد فضای هم فکری و همکاری میان دانشجویان ،افرادعلاقه مند و کارآفرین، اشتغال زایی، کمک به مراکز رشد و به وجود آوردن اتاق فکروایده و آموزش مراحل اجرا تا مرحله داوری و تاسیس شرکتهای دانش بنیان دانشجویی در جهت کمک به اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی گفت: همچنین محور اصلی ابن برنامه شامل: آموزش، تجربه ، همکاری، همکاری ایده پردازی، تشکیل تیم و شرکت، آموزش بازاریابی، بازار سنجی، بازارسازی، شناخت نیاز مشتری و سعی و خطا می شود.
وی در پایان افزود: برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان اصلی برنامه بر عهده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد تهران غرب این دانشگاه است.

۲۰۰/۲۰۲

کد خبر: 727434

وب گردی

وب گردی