یوسف خانی: قیمت مرغ تا پایان بهمن ماه ثابت است/شب عید مرغ گران نمی شود

رییس اتحادیه پرنده و ماهی عنوان کرد: کمبود عرضه مرغ در بازار تا 20 بهمن ماه در بازار حاکم است بنابراین در حال حاضر این قیمت در بازار ثابت  است.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: قیمت مرغ در بازار از هفته گذشته تاکنون با روند صعودی همراه بوده و نرخ آن از 6 هزار و 800 تومان به 7 هزار و 550 تومان رسید، در این خصوص می توان گفت این محصول با افزایش 700 تومانی نسبت به هفته گذشته همراه بوده است.
وی دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار را اینگونه بیان کرد: کاهش میزان عرضه مرغ از طرف تولیدکنندگان به کشتارگاه ها یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت آن بوده است که دلیل آن هم به کاهش جوجه ریزی طی 1 ماه گذشته بود که نتیجه آن اکنون در بازار مشخص شده است.

به گفته رییس اتحادیه پرنده و ماهی، کمبود عرضه مرغ در بازار تا 20 بهمن ماه در بازار حاکم است بنابراین در حال حاضر این قیمت در بازار ثابت و حتی امکان افزایش مجدد قیمت آن وجود دارد.
یوسف خانی درباره تاثیر شب عید بر قیمت مرغ در بازار گفت: این ایام به هیچ عنوان تاثیر چندانی را در بازار ایجاد نمی کند اما طی 1 هفته پایانی اسفند ماه به دلیل افزایش عرضه و تقاضا، قیمت مرغ با افزایش روبرو می شود اما در صورت کاهش عرضه قیمت آن تغییری نخواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مرغ در بازار از اردبیهشت ماه رخ داد و تا قبل از آن تولیدکنندگان به دلیل قیمت پایین، بسیار متضرر شدند اما از اردیبهشت ماه میزان جوجه ریزی افزایش یافت و وضعیت تا حدودی با بهبود همراه شد.

یوسف خانی درخصوص وضعیت کنونی صادرات مرغ گفت: اکنون صادرات به میزان کمی در حال انجام است و نسبت به 1 ماه گذشته تفاوت چندانی را تجربه نکرده است، لازم به ذکر است که نزدیک به 7 درصد از تولیدات به دیگر کشور صادر می شود و با توجه به وضعیت بازار داخلی در حال حاضر نمی توان میزان صادرات را افزایش داد زیرا این امر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار می شود.

رییس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: در حال حاضر میزان تولید و صادرات با یکدیگر همخوانی دارد و نرخ آن در بازار داخلی مناسب است و با قیمت 7 هزار و 500 تومان تولیدکننده از سود مناسبی بهره مند خواهد شد.
وی در پایان به قیمت تخم مرغ و ماهی در بازار اشاره کرد و گفت: نرخ ماهی نسبت به 1 ماه گذشته با تفاوت چندانی همراه نبوده و همچنان ثابت است و قیمت تخم مرغ هر کیلو 5300هزار تومان و شانه ای 10600 تومان است.

401/601

کد خبر: 727435

وب گردی

وب گردی