عفو بین‌الملل: دستور مهاجرتی ترامپ آغاز یک سرکوب گسترده‌تر علیه مسلمانان است

عفو بین‌الملل هشدار داد: دستور رئیس‌جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود مسافران از هفت کشور مسلمان می‌تواند آغاز یک سرکوب گسترده‌تر علیه مهاجرت مسلمانان باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه ایندیپندنت، عفو بین‌الملل در درخواستی فوری از انگلیس خواست تا اقدامات بیشتری را برای مبارزه با این سیاست که شهروندان هفت کشور مسلمان را از ورود به آمریکا منع می‌کند، انجام دهد؛ دستوری که کل برنامه ورود پناهجویان به آمریکا را نیز به مدت ۱۲۰ روز به حال تعلیق در می‌آورد.

عفو بین‌الملل نگران است که ممنوعیت مهاجرت اعلام شده در دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دائمی باشد و کشورهای دیگری نیز از این سیاست پیروی کنند.

کیت آلن، مدیر عفو بین‌الملل گفت: این ممنوعیت "شوکه کننده و ترسناک" است. اگرچه ترامپ می‌گوید که این یک ممنوعیت موقتی است اما ما می‌ترسیم که این ممنوعیت دائمی شود و دیگر کشورها نیز از آن پیروی کنند.

وی افزود: ما در بدترین بحران پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم به سر می‌بریم و شاهد هستیم که آمریکا درهای خود را به روی پناهجویان می‌بندد. ما باید پشت ارزش‌هایی که از آنها حمایت می‌کنیم بایستیم و به همین خاطر است که از دولت انگلیس می‌خواهیم تا هر کار می‌توانند برای تغییر این سیاست و مخالفت با آن انجام دهند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 727553

وب گردی

وب گردی