سید رضا اکرمی: بازگشت امام راحل به میهن آرزویی برای مردم ایران بود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن گفت: 12 بهمن برای تمام علاقه مندان به امام راحل دلهره و دغدغه ای وجود داشت که امام راحل سالم به تهران و خانه بر گردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سه نکته در رابطه با سی و همشتمین سالروز ورود امام راحل به ایران در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: نکته اول، مردم ایران در صبح روز 12 بهمن 57 شاهد ورود امام راحل از پاریس به تهران بعد از 14 سال تبعیدی به ترکیه و عراق بودند که بازگشت امام راحل به میهن آرزویی برای مردم ایران بود.

وی در تشریح نکته دوم ادامه داد: دور روز حساس در تاریح به نام رهبر کبیر انقلاب در تقویم کشورمان ثبت شده است، 12بهمن ماه 57 که جمعیت میلیونی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) به استقبال امام (ره) آمدند و در سال 68 که مردم کشورمان امام راحل را از مصلی تهران تا بهشت زهرا (س) همراهی کردند. در این دو روز جمعیت میلیونی نشان داد که مردم ایران نسبت به امام (ره) وفادار و فداکار هستند.

اکرمی با بیان سومین نکته در خصوص روز 12 بهمن، گفت: روز 12 بهمن برای تمام علاقه مندان به امام راحل دلهره و دغدغه وجود داشت که امام راحل انشالله سالم به تهران و خانه بر گردد یا خدای ناکرده حادثه سویی برای ربودن هواپیما و امثال اینها برای ایشان به وجود می آید که خدای متعال ایشان را حفظ کرد.

وی افزود: دوستان مراقب امام بودند که بازگشت، ورود و استقرار امام راحل انشالله به خیر، خوشی و سلامتی برگزار شود که انجام گرفت؛ من یکی از شاهدان این ورود در صبح روز 12 بهمن در فرودگاه مهرآباد تا آخر ماجرا بودم.

اکرمی با بیان این که مردم به دنبال یک جامعه ایده آل، مطلوب و سالم هستند، دو مطلب را بیان کرد: یک وقت ما از نهادها یا سه قوه می خواهیم درست عمل کنند، بالاخره تمام کارهای سنگین و ایده آل توسط نظام تحقق یافتنی نیست، مردم باید قدم به قدم دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه و دیگر مسوولین را کمک و یاری کنند تا انشالله ایده ها تحقق یابند.

وی در پایان با بیان این که 50 درصد امور به عهده مردم و 50 درصد به عهده قانون و دولت مردان است، گفت: تا حدی که توان و امکان وجود داشته این ایده ها تحقق یافته اما این که بگوییم 100 درصد ایده ها تحقق یافته است خیر، جامه سخن فرمایش مقام معظم رهبری است که ما یک لیست بلندی در این 38 سال داریم برای دستاوردهای انقلاب و یک لیست بلندبالاتری برای آرزوی تحقق نایافته ها داریم.

300/302

کد خبر: 727606

وب گردی

وب گردی