سفیر واشنگتن در فیلیپین: آمریکا در فیلیپین زرادخانه ندارد

سونگ کیم ادعای رئیس‌جمهور فیلیپین درباره افزایش تسلیحات آمریکا در این کشور را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، سونگ کیم –سفیر آمریکا در فیلیپین- روز سه‌شنبه ادعای رودریگو دوترته –رئیس‌جمهور این کشور- درباره افزایش انبارهای سلاح آمریکا در 5 پایگاه‌ نظامی در فیلیپین را رد کرد.

دوترته یکشنبه ادعا کرد آمریکا در سه منطقه فیلیپین انبارهای سلاح دارد که ممکن است خشم چین را برانگیزد و کشورش را در معرض خطر قرار دهد. وی همچنین تهدید کرد پیمان دفاعی بین دو کشور که تامین‌کننده منافع آمریکا در آسیا است، را لغو می‌کند.

سونگ کیم در این خصوص اعلام کرد: «ما در هیچ جایی در فیلیپین انبار اسلحه نمی‌سازیم». وی افزود آمریکا نمی‌تواند بدون رضایت دولت فیلیپین در این کشور زرادخانه بسازد و تأسیسات موجود در فیلیپین مربوط به نگهداری سلاح نمی‌شود. سونگ همچنین اعلام کرد چندین گفتگوی طولانی با مقامات امنیتی ارشد فیلیپین داشته و اتحاد دو کشور پابرجا است.

مقامات نظامی فیلیپین دوشنبه اعلام کردند این موضوع را بررسی کرده‌اند و هیچ مدرکی برای اثبات ادعای دوترته نیافته‌اند. سخنگوی دوترته از اعلام نام منبعی که چنین اطلاعاتی را در اختیار رئیس‌جمهور فیلیپین قرار داده امتناع کرد.

دوترته پیش از این اعلام کرده بود از حضور نیروهای آمریکایی در خاک فیلیپین متنفر است. با اینکه فیلیپین و چین بر سر مالکیت بخش‌هایی از دریای جنوبی چین تنش داشته‌اند، دوترته مایل است روابط با این کشور را تقویت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/300

کد خبر: 727695

وب گردی

وب گردی