روانچی: موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان پس از جلسه ویژه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی تصمیمات نسنجیده ترامپ، افزود: در این جلسه بحث‌های متنوعی داشتیم و درباره موضوع تست موشکی که در خبرها بود هم صحبت شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید تخت روانچی تصریح کرد: همه دوستان کمیسیون و افراد خارج از کمیسیون حاضر در این جلسه تاکید داشتند، ما برای مباحث دفاعی از کسی اجاره نمی‌گیریم و بر اساس نیازهای کشور هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

تخت‌روانچی ادامه داد: موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست چون موشک‌های ما برای کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و این را هم در مواضع کتبی‌ که در اسناد شورای امنیت است، آورده‌ایم و هم در مواضع شفاهی بارها با آن تاکید کرده‌ایم.

وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما اظهارکرد : درباره لغو ویزا که دولت ترامپ ایجاد کرده است نیز بحث و این موضوع به عنوان یک اقدام تبعیض‌آمیز علیه کشورهای اسلامی از جمله شهروندان کشورمان قلمداد شد.

معاون وزیر خارجه درباره اقدام عملی در قبال فرمان ترامپ گفت: همانطور که در بیانیه وزارت خارجه آمده است ما صدور ویزا را براساس اقدام متقابل انجام خواهیم داد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است که این قضیه را دنبال کند.

وی درباره تاثیر این فرمان ترامپ بر روند اجرای برجام نیز گفت: باید زمان بگذرد، ما در بیانیه وزارت خارجه تاکید کردیم که تعهدات بین‌المللی و دو جانبه آمریکا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این سیاست نسنجیده‌ای که اعلام کرده‌اند قرار بگیرد.

جلسه یاد شده، صبح امروز ، پیش از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علاءالدین بروجردی تشکیل شد.

حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز دو ‌مهمان اصلی این جلسه بودند.

در این نشست که اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، همچنین برخی از اعضای سایر کمیسیون های تخصصی مجلس حضور داشتند، آخرین تحولات آمریکا و تصمیمات نسنجیده رییس جمهور جدید این کشور بررسی شد.

300/302

کد خبر: 728259

وب گردی

وب گردی