پرسپولیس- تراکتورسازی؛ حساس ترین دیدار لیگ برتر

دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی فردا (17 بهمن ماه) ساعت 15:00 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش ایسکانیوز، پرسپولیس در مهم ترین دیدار هفته بیستم و شاید بتوان گفت این فصل لیگ، فردا میزبان تراکتورسازی است. این بازی همواره مصاف داغی بوده اما شرایط جدول این بازی را از همیشه داغ‌تر کرده است.

پرسپولیس صدرنشین در شرایطی میزبان تیم دوم جدول است که ۶ امتیاز بیشتر از این تیم دارد و اگر برنده دوئل فردا شود اختلاف امتیاز را به ۹ امتیاز افزایش می دهد. با توجه به اختلاف ۹ امتیازی و اینکه پرسپولیس در ادامه فصل بیشتر در تهران بازی دارد اگر قرمزهای تهران فردا برنده شوند تقریبا از قهرمانی شان مطمئن می شوند.

برد تراکتورسازی اما اختلاف را به سه امتیاز کاهش می دهد و نبرد قهرمانی با هیجان بیشتری ادامه خواهد داشت.

آنچه این بازی مهم را تحت تاثیر قرار داده خبر محرومیت تراکتورسازی است. درباره مشکلاتی که این محرومیت برای تراکتورسازی ایجاد کرده احتمالات زیادی مطرح است. به احتمال فراوان تراکتورسازی نمی تواند از خریدهای زمستانی اش استفاده کند و اگر اینگونه باشد و تراکتورسازی بدون هاشم بیگ زاده، احمد نوراللهی، امید عالیشاه و فصل را ادامه دهد و تیم نصف و نیمه ای خواهد داشت. خرید سجاد شهباززاده هم که منتفی شد.

حتی شایعه شده امتیاز بازی‌هایی که این بازیکنان تراکتورسازی را همراهی کردند از این تیم کسر می شود. اگر واقعا چنین فاجعه ای در راه باشد از همین حالا می‌توان پرسپولیس را قهرمان دانست. خود امیر قلعه‌نویی هم عنوان کرده که هنوز ابعاد این محرومیت مشخص نیست.

به هر حال باید چند روزی صبر کرد تا جزئیات بیشتری از مشکل تراکتورساز ی روشن شود. امیر قلعه نویی در همین وضعیت هم برای بازی فردا کم مشکل ندارد. مهدی شریفی، خالد شفیعی و مهدی کیانی سه بازیکن مهم این تیم محروم اند. محمد ایران پوریان هم مصدوم است.

قلعه نویی با این همه مشکل داخلی و خارجی فردا باید تیمش را مدعی قهرمانی نگه دارد. پرسپولیس هم در شرایطی پای به این بازی می گذارد که پنج بازی قبلی خود را بدون خوردن گلی برده است و در این روزها در اوج قرار دارد.. این تیم پس از بازی فردا باید در داربی به میدان برود و بازیکنان دو اخطاره این تیم باید حواسشان را جمع کنند که داربی را از دست ندهند.

پرسپولیس در ادامه هم بازی های دشواری با سپاهان و الهلال دارد.

فردا تقابل های جالبی شکل می گیرد. در کنار رویارویی امیر قلعه نویی با پرسپولیس باید به قرارگرفتن پرسپولیسی‌های سابق مقابل این تیم هم اشاره کرد. قلعه نویی حدود پنج سال است مقابل پرسپولیس برنده نشده است.

محمد نوری، محسن بنگر، امید عالیشاه و احمد نوراللهی مقابل تیم سابقشان به میدان می روند البته درباره دو بازیکن آخری شک و شبهه هایی وجود دارد و شاید عالیشاه و نوراللهی دیگر نتوانند تراکتورسازی را همراهی کنند.

در آنسوی میدان هم باید به سروش رفیعی اشاره کرد که در بازی رفت دو تیم برای تراکتورسازی بازی کرد و حالا برابر تیم چند ماه قبل خود به میدان می رود.

امیر قلعه نویی با تراکتورسازی در دو بازی اخیرش با پرسپولیس به مساوی دست پیدا کرده است.

** نتیجه بازی رفت: تراکتورسازی صفر- پرسپولیس صفر

** تیم داوری:

بیژن حیدری – رضا سخندان – آرمان اسعدی – سیدرضا مهدوی – ناظر: هدایت ممبینی

** محرومان:

پرسپولیس: علی علیپور

تراکتورسازی: مهدی شریفی، خالد شفیعی و مهدی کیانی

** جایگاه دو تیم در جدول: پرسپولیس ۴۴ امتیاز اول، تراکتورسازی ۳۸ امتیاز دوم.

** بهترین بازیکنان:

سید جلال حسینی با امتیاز ۲.۴۷ از پرسپولیس

محمد ایران‌پوریان با امتیاز ۲.۷۱ از تراکتورسازی

** بهترین گلزنان:

پرسپولیس: مهدی طارمی ۹گل

تراکتورسازی: فرزاد حاتمی ۶گل

602/601

کد خبر: 728807

وب گردی

وب گردی