امضای توافق همکاری میان دمشق و پکن برای کمک به مردم سوریه

سوریه و چین دو توافق همکاری را برای ارائه کمک‌های انسانی به مردم سوریه امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیات امور برنامه‌ریزی و همکاری بین المللی سوریه با سفارت چین در سوریه دو توافق همکاری را امضا کرد که در این توافق‌ها قید شده کمک‌های انسانی به مردم سوریه داده شود.

سانا گزارش داد که این دو توافق توسط رئیس هیات برنامه ریزی و همکاری بین المللی سوریه به نمایندگی از دولت دمشق و سفیر چین در دمشق به نمایندگی از دولت چین امضا شد و شامل ارائه دو سری از کمک‌های انسانی به سوریه به ارزش ۱۶ میلیون دلار آمریکا می‌شود.

عماد صابونی، رئیس هیات برنامه ریزی و همکاری بین المللی سوریه گفت که چین ظرف سال‌های گذشته به صورت گسترده‌ای از سوریه در محافل بین المللی جهت پشت سر گذاشتن بحرانی که سوریه از آن می‌گذرد، حمایت کرد.

صابونی تصریح کرد که برنامه‌های اجرایی این توافق نامه‌ها نیز به زودی امضا خواهد شد تا مبالغ مشخصی بر اساس نیازها و اولویت‌هایی که کمیته عالی امدادرسانی در وزارت مدیریت محلی و محیط زیست تعیین می‌کند، صرف شود.

این مقام سوری خاطرنشان کرد، همکاری میان دو کشور با ارائه کمک‌ها متوقف نخواهد شد و دو کشور به صورت متقابل خواهان گسترش سطح روابط و شراکت اقتصادی در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه سرمایه گذاری‌ها و بازسازی که به زودی صورت می‌گیرد، هستند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 729400

وب گردی

وب گردی