بروجردی: آغاز عملیات اجرایی دو نیروگاه دوهزارمگاواتی در بوشهر با حضور روس‌ها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران و روسیه در عملیات اجرایی دو نیروگاه ۲ هزار مگا واتی در بوشهر آغاز کار کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی با اشاره به تلاش سازمان انرژی اتمی برای ورود 149 تن کیک زرد به کشور در فضای بدعهدی دراجرای برجام، اظهار داشت: به این نکته مهم توجه داشته باشیم که بدعهدی آمریکا به معنی بدعهدی دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته ای نیست، آنها به تعهدات خود پایبند هستند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینک آمریکا از بدعهدی خود ضرر خواهد کرد، ادامه داد: دیگر کشورهای گروه 1+5 با این سیاست آمریکا مخالف هستند همانگونه امروز ملاحضه می کنید در عرصه هایی که آمریکا بدون منطق تصمیماتی می گیرد از جمله عدم صدور روادید به اتباع 7 کشور چه موج مخالف گسترده ای در اروپا و آمریکا ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی دراین فضا توانسته به تعهدات خود در برجام از جمله ورود کیک زرد عمل کند، گفت: تا جایی که مطلع هستم سازمان انرژی اتمی در تمام ابعاد مسئولیتی خود اقداماتی انجام داده است و شاهد همکاری های فنی و علمی در زمینه هسته ای نیز هستیم.

بروجردی توضیح داد: باید عنوان کرد در همکاری فنی و علمی براساس گزارش های ارائه شده، وضعیت مطلوبی داریم ضمن اینکه با روس ها در عملیاتی اجرایی دو نیروگاه 2 هزار مگا واتی در بوشهر آغاز کار کرده ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معتقد هستیم فضا برای همکاری ها بین جمهوری اسلامی و کشورهای دارای دانش هسته ای نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و عملا آمریکا بخواهد در مسیر بدعهدی حرکت کند بازنده اصلی خواهد بود.

300/302

کد خبر: 729636

وب گردی

وب گردی