امیرعبداللهیان :  تهران، قاهره، آنکارا و ریاض می توانند نقش مهمی در همکاری جمعی ایفا کنند

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ، تهران ، قاهره ، انکارا و ریاض می توانند نقش مهمی در همکاری جمعی و کمک به ثبات منطقه ایفا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، امیرعبداللهیان در دیدار های جداگانه با میهمانان فرهیخته لبنان و سوریه دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران افزود، در این ارتباط تاکنون نقش ریاض بشدت غیرسازنده بوده و فقدان بصیرت سیاسی در شناخت دشمن مشکل جدی ریاض و منطقه ماست.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد، عربستان در دام نقشه رژیم صهیونیستی گرفتار شده و با اتکای نادرست به محور امریکا و رژیم صهیونیستی به یمن تجاوز نظامی کرد.
امیرعبداللهیان ادامه داد، امروز انصارالله و متحدان یمنی آن موثرترین نیروی سیاسی و میدانی یمن به شمار می روند که با اعتقاد به وحدت ملی یمن ، تعلق یمن به همه یمنی ها و حفظ تمامیت ارضی کشور گام بر می دارند، در حالی که سعودی در باتلاق یمن گرفتار امده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد، حزب الله و مقاومت در مبارزه هم زمان با رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری با تقدیم شهیدانی گرانقدر در لبنان و سوریه، امنیت منطقه و لبنان را ضمانت کردند.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد، ما با صدای بلند از محور مقاومت که ضامن امنیت منطقه در مقابله با تروریسم صهیونیستی - تکفیری است ، حمایت می کنیم و
امروز سوریه در خط مقدم مقاومت، بی تردید بر تروریست ها فائق آمده است.
وی در ارتباط با تحولات بحرین نیز گفت ، دشمنان منطقه با مداخلات خود کاری کرده اند که اکنون حکومت بحرین با بحران جدی مشروعیت و بی ثباتی سیاسی مواجه است و شکاف عمیقی بین مردم و حکومت وجود دارد، نا امنی های تروریستی در منطقه تشدید شده و گستره و سرعت بحران ها مانع تحقق راه کارهای سیاسی است.
امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد ، تهران همچنان منادی جدی گفتگوهای صادقانه منطقه ای و کمک به تحقق ثبات و امنیت و رفاه مردم منطقه است.
شمار زیادی از شخصیت های دینی و سیاسی کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر کشورهای جهان این روزها به مناسبت فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران میهمان ستاد دهه فجر هستند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730350

وب گردی

وب گردی