نوسازی پالایشگاه آبادان باتامین مالی چین و فناوری اروپایی/ تکذیب خرید ورق های فولادی از خارج

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: پالایشگاه آبادان با تامین مالی (فاینانس) دو میلیارد و 700 میلیون یورویی چین و دانش فنی(لایسنس) شرکت های دانمارکی، فرانسوی و ایتالیایی نوسازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ «حمید شریف رازی» امروز (شنبه) در نشست خبری در تشریح آخرین وضعیت نوسازی پالایشگاه های کشور افزود: پالایشگاه آبادان از قدیمی ترین پالایشگاه های دنیاست که اکنون بهره وری پایینی دارد و حتی سالانه 700 میلیون دلار هزینه مازاد برای فعالیت آن پرداخت می شود.
به گفته وی، میزان تولید نفت کوره این پالایشگاه 42 تا 43 درصد است که ارزش آن یک سوم نفت خام است.
وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت پالایشگاه آبادان پس از نوسازی به 360 هزار بشکه می رسد، افزود: براساس طرح جدید، در کنار حفظ یک واحد روزانه 150 هزار بشکه ای، حدود 210 هزار بشکه ظرفیت جدید ساخته می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: پس از نوسازی، کیفیت محصولات به یورو 4 و 5 افزایش می یابد.
وی با اشاره به تامین مالی این طرح از چین گفت: این پروژه در مجموع دو میلیارد و 700 میلیون یورو هزینه دارد که فاینانس یک میلیارد و 200 میلیون یورو نخست آن را کشور چین تامین مالی کرده است.
شریف رازی درباره ادعای تامین ورق های ساخت لوله های انتقال از خارج از کشور نیز گفت: این موضوع صحت ندارد و ما نه اقدام به این کار کرده و نه تمایلی برای این خریدها از خارج هستیم.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:آرش محمدی

402/101

کد خبر: 731370

وب گردی

وب گردی