22 استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک/2 هزار و 73 نفر اسکان ضروری داده شدند

رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح برف و کولاک طی 78 ساعت گذشته پرداخت و گفت: 22 استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی تشریح برف و کولاک طی 78 ساعت گذشته پرداخت و به ایسکانیوز گفت : 22 استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل،چهارمحال، تهران،خراسان شمالی، زنجان، قزوین،سمنان،فارس،کرمان، کردستان،کرمانشاه،گیلان، گلستان،مازندران،مرکزی،لرستان،همدان،قم،یزد و اصفهان) تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی ادامه داد: ماموران سازمان امداد و نجات در 102 محور برف گیر مستقر شده و به ١٢٤٠٠نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین ٢٠٧٣نفر نیز اسکان ضروری داده شده و 5 نفر مصدوم و 6 خانم باردار نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:امدادگران ٢١٠تیم (٧٢٥ نفر) در طی 78 ساعت گذشته موفق به رهاسازی ١٠٠٠ خودرو از برف شدند. همچنین سایر خدمات امدادی مانند ٢هزار تخته پتو، ٢٠٠بسته غذایی،٦٠٠بطری آب معدنی، ١٠٠٠قوطی کنسروجات، ٢٠٠کیلوگرم خرما، ١٢٠٠قرص نان و ٦٠٠٠بسته بیسکوییت میان هموطنان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امدادرسانی در ١٨ استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل،چهارمحال، تهران،خراسان شمالی، زنجان، قزوین،سمنان ،کرمانشاه،کردستان ،گلستان،مازندران،مرکزی،لرستان،همدان،قم و اصفهان ادامه دارد.

سلیمی در ادامه به تشریخ عملیات سیل و آبگرفتگی طی 54 ساعت گذشته پرداخت و گفت: ٩استان کشور شامل اصفهان، ایلام،فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، بوشهر،کهگیلویه و هرمزگان متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی بیان کرد: امدادگران در ٤١شهر و روستا به ٢٥٢٤نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه کردند همچنین ٥٥٠نفر نیز اسکان ضروری داده شدند و یک نفر نیز در قیر و کارزین نجات داده شد و تخلیه آب از ٢٨٣ واحد مسکونی نیز با موفقیت کامل صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران در ٨٠تیم( ٤٣٠ نفر) موفق شدند ٣٠دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کنند و در این عملیات ها از 26 دستگاه پمپ و لجن کش نیز استفاده شد.ماموران سازمان امداد و نجات سایر خدمات امدادی مانند ٤٠دستگاه چادر، ٢٠٠تخته پتو، ٣هزار کیلوگرم نایلون، ٨٠٠قوطی کنسروجات،٨٠٠قرص نان،١٠کیلوگرم خرما را میان هموطنان متاثر از سیل و کولاک توزیع کردند.

وی تاکید کرد: در برخی از استان ها امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 732402

وب گردی

وب گردی