زمین 71 هزار هکتاری فارس از دست زمین خواران آزاد شد

مدیرکل حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از رهاسازی 71 هزار هکتار از اراضی استان فارس از دست زمین خواران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا هدایتی در نشست مشترک روسای حراست، بازرسی و حقوقی ادارات منابع طبیعی کشور که صبح امروز در مجتمع دکتر جهانشیر کرج برگزار شد، اظهار کرد: 71 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان بوانات استان فارس از دست زمین خواران خارج شد.

وی افزود: این پرونده زمین خواری با جعل اسناد در حال انتقال سند به نام شخصی در حال صادر شدن بود که در دام اطلاعات حراست سازمان جنگل‌ها قرار گرفت و این اراضی به بیت المال بازگشت. افراد دخیل در این پرونده نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حراست سازمان جنگل‌ها، صنعت جنگل را جزو 10 صنعت آسیب پذیر و مفسده خیز در دنیا خواند و گفت: درختان ارزشمندی در جنگل‌های شمال وجود دارد که یک اصله آنها میلیون‌ها تومان قیمت دارد. یک ناظر می‌تواند با کمترین اشتباه عمدی یا سهوی با یک نشانه گذاری غلط نسبت به قطع درختان اقدام کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، هدایتی تاکید کرد: ارزش اقتصادی چوب جنگل‌های شمال کشور معادل هفت سال قیمت نفت در کشور است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 733144

وب گردی

وب گردی