آقابزرگی: سرمایه گذاری در بورس یکی از راه های حفظ ارزش سرمایه  است

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده عنوان کرد: سرمایه گذاری در بورس می تواند به عنوان یکی از راه های حفظ ارزش سرمایه و نقدینگی سرمایه گذاران باشد.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در بهمن ماه گفت: بازدهی بازار سرمایه طی دوره 11 ماهه با رشد منفی 4 درصدی همراه بود، همانگونه که قبلانیز پیش بینی شده بود به دلیل کمبود نقدینگی و تکلیف قانونی برخی بنگاه ها شاهد تعداد زیادی از آگهی عرضه املاک و دارائی ها بودیم، همچنین در این بین نماد بانک ها و تعدادی دیگر از نمادها که مدت ها در دستور کار بودند نیز باز شده و مجددا به چرخه معاملات بازگشتند.
وی در ادامه بیان کرد: نسبت بدهی دولت به کل تولید ناخالص ملی در سال 95 به ویژه در مقایسه با حجم نقدینگی که به میزان 1.100 هزار میلیارد تومان گزارش شده را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.
آقابزرگی به برخی از تنش های بین المللی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: انتخابات آمریکا و برخی مواضع ضد ایرانی موجب برهم خوردن سناریوهای خوش بینانه برای ترسیم چشم انداز و پیش بینی آینده صنایع و مراودات تجاری بین المللی شده است.
مدیر عامل کارگزاری بانک آینده با تاکید بر اینکه اغلب گزارشات 9 ماهه شرکت ها و صنایع حاوی اطلاعات مثبت بر وضعیت قیمت سهام است، افزود: تاکنون اطلاعات مثبت ارائه شده بر بازار سرمایه آنطور که انتظار میرفت تاثیرگذار نبوده و این امر باعث شده تا سرمایه گذاران با شروع آخرین ماه سال جاری نسبت به ادامه سرمایه گذاری در بورس و یا خروج از بازار تصمیماتی را اتخاذ کنند.
به گفته وی، با توجه به تاثیرات تورم و احتمال افزایش نرخ ارزها در سال 96 و بخصوص در انتهای 3 ماهه اول سال 96 به طور قطع نگهداری سهام و یا سرمایه گذاری در بورس می تواند به عنوان یکی از راه های حفظ ارزش سرمایه و نقدینگی سرمایه گذاران باشد.
آقابزرگی اظهار داشت: براساس تجربیاتی که طی فعالیت چند ساله بورس به دست آمده، سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سرمایه بازدهی بیشتری را برای اغلب سهامداران و فعالان بازار نسبت به سایر زمینه های سرمایه گذاری فراهم کرده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

401

کد خبر: 733834

وب گردی

وب گردی