آخرین جرئیات امدادرسانی به سیل زدگان/یک نفر در استان کرمان مفقود شده است

معاونت عملیات امداد و نجات به تشریح جزئیات عملیات سیل و آبگرفتگی طی 150 ساعت گذشته در استان های فارس،کرمان،هرمزگان خراسان رضوی ،خراسان جنوبی و بوشهر پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاهین فتحی به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از٢٤بهمن تا ساعت 6 صبح امروز در استان فارس پرداخت و به ایسکانیوز گفت: ٢٥شهرستان شامل ارسنجان،استهبان،اقلید،اوز،جهرم،خرامه،خرم بید،خنج،داراب،رستم،زرین دشت، سپیدان،فراشبند، قیرو کارزین،کازرون،گراش،لارستان،لامرد،مرودشت،ممسنی،مهر و نی ریز متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی ادامه داد:امدادگران در 202 شهر،روستاومناطق عشایرنشین و به 49 هزار و 600 نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردندهمچنین ٩١٦٠ نفر نیز اسکان ضروری داده شده و 5 نفر نیز طی عملیات ها نجات داده شدند و متاسفانه 2 نفر از هموطنان یکی در شیراز و دیگری در جهرم جان خود را از دست دادند.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: طی 150 تخلیه آب از٢٤١٦واحد مسکونی توسط امدادگران با موفقیت انجام و 51 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد.ماموران سازمان امداد و نجات نیز به تخلیه اضطراری ٧٥٠٠ نفر از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد جهرم بودند کمک کردند همچنین تخلیه و اسکان اضطراری ٢٠٠٠ نفر دهستان ریزآب ، نی ریز با موفقیت کامل صورت گرفت.

وی اضافه کرد: امدادگران در ٣٥٥تیم(٣٤٩٠ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ١١٨٠دستگاه چادر، ٥٦٧٠تخته پتو،١١٠٠تخته موکت، ٣٠٧٠٠کیلوگرم نایلون، ١٤٦٠شعله والور و فانوس، ٢٢٣٠٠قوطی کنسروجات،٤٩٥٠قرص نان،٣٧٥کیلوگرم برنج،١٦٦کیلوگرم قند و شکر میان هموطنان سیل زده در استان فارس توزیع کردند لازم به ذکر است که امدادرسانی در این استان همچنان ادامه دارد.

یک نفر در استان کرمان مفقود شده است

فتحی در ادامه به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از٢٤بهمن تا ساعت 6 صبح امروز در استان کرمان پرداخت و گفت: ٢٢شهرستان در استان کرمان شامل ارروئیه،اناربافت،بردسیر،بم،جیرفت،رابر،راین،رفسنجان،ساردوئیه،سیرجان،شهرباباک،عنبرآباد،فاریاب،فهرج،قلعه گنج،کوهبنان،کهنوج،ماهان و منوجان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.
وی افزود: امدادگران در ٢٣٤شهر،روستاومناطق عشایر نشین و به ٢٩٧٠٠نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین ١٩٠٠نفر اسکان ضروری داده شده و 27 نفر نجات داده شدند اما یک نفر از هموطنان در حال حاضر مفقود شده است.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: تخلیه آب از٤٠واحد مسکونی و رهاسازی 13 خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت کامل صورت گرفت. همچنین امدادگران در ٣٢٤تیم(٨١٧نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٤٢٠دستگاه چادر، ٢هزار تخته پتو،٣٨٠تخته موکت، ٢٠٦٠٠کیلوگرم نایلون، ٣٦٠شعله والور، ١٧٩٠ست شستشو،١٤٧٠٠قوطی کنسرو،١٨٩٠قرص نان، ٦٥٥کیلوگرم برنج، ١٢٨کیلوگرم قند و شکر، ١١٧کیلوگرم حبوبات میان سیل زدگان توزیع کردند لازم به ذکر است امداد رسانی در استان کرمان همچنان ادامه دارد.

اسکان ضروری 2 هزار و 875 نفر در استان هرمزگان

وی در ادامه به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از٢٤بهمن تا ساعت 6 صبح امروز در استان هرمزگان پرداخت و گفت: ٨شهرستان استان هرمزگان شامل بستک،بندرلنگه،بندرعباس،بندرخمیر،پارسیان،حاجی آباد،رودان و میناب تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

فتحی بیان کرد: امدادگران در ٥٥شهر،روستاومناطق عشایر نشین و به ١٤٨١٩نفر خدمات امدادی ارائه کرده همچنین ٢٨٧٥نفر اسکان ضروری داده شده و ٦نفر نیز نجات داده شدند متاسفانه یک نفر از هموطنان در حال حاضر مفقود است.همچنین رهاسازی 12 خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت کامل صورت گرفت.

وی ادامه داد: امدادگران در:٧٨تیم(٢٧٥نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٥٣٥دستگاه چادر، ٢٣٧٠تخته پتو،٥٩٠تخته موکت، ٨٣٠٠کیلوگرم نایلون، ٦٠شعله والور،٦٦٦٠قوطی کنسروجات،٣٠٠کیلوگرم برنج، ٢٠٠قرص نان میان سیل زدگان استان هرمزگان توزیع کردند. لازم به ذکر است امدادرسانی در استان هرمزگان ادامه دارد.

نجات 5 نفر در استان بوشهر

معاونت عملیات امداد و نجات به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از٢٤بهمن تا ساعت 6 صبح امروز در استان بوشهر پرداخت و گفت: ٧ شهرستان در استان بوشهر شامل بوشهر،تنگستان،دشتستان،دشتی،دیر ،کنگان و جم تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند امدادگران در 22 شهر و روستا و به ٦٢٣٠نفر خدمات امدادی ارائه کرده و 2347 نفر نیز اسکان ضروری داده شدند.

وی افزود: امدادگران طی عملیات ها موفق به نجات 5 نفر از هموطنان شدند همچنین تخلیه آب از٢١٠واحد مسکونی با موفقیت کامل صورت گرفت. در این عملیات ها از 20 دستگاه موتور پمپ و لجن کش استفاده شد و 3 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

فتحی تاکید کرد: امدادگران در ٣٩تیم(٢١٩نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٢٤٠دستگاه چادر، ١٥٥٠تخته پتو،٥٨٠تخته موکت،٧٣٤٠کیلوگرم نایلون، ٢٨٠شعله والور، ٣٤٠٠قوطی کنسروجات، ١٦٣٠کیلوگرم برنج میان سیل زدگان بوشهری توزیه کردند.امدادرسانی در برخی از مناطق این استان همچنان ادامه دارد.

فوت 2 نفر از هموطنان در خراسان رضوی

وی در ادامه به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از٢٤بهمن تا ساعت 6 صبح امروز در استان خراسان رضوی پرداخت و گفت:١٣شهرستان در استان خراسان رضوی بجستان،برداسکن،تایباد،تربت جام،تربت حیدریه،چناران،خواف،درگز،رشتخوار،کاشمر،مشهد،نقاب و جوین و نیشابور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

معاونت عملیات امداد و نجات افزود: امدادگران در ٤٦شهر،روستا و به ٥٥٨٠نفر خدمات امدادی ارائه کردند همچنین ٤٧٤٥نفر اسکان ضروری داده شده و 21 نفر نجات داده شدند متاسفانه 2 نفر از هموطنان یکی در خواف و دیگری در تایباد در اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مفقود است.

وی بیان کرد: امدادگران ١٧٥واحد مسکونی را از آب تخلیه کردند همچنین 4 هزار و 500 نفر از هموطنان در روستای خیرآباد را تخلیه و در تایباد اسکان ضروری دادند. همچنین رهاسازی 10 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت کامل صورت گرفت.

فتحی تاکید کرد: ماموران سازمان امداد و نجات در ٥٨تیم(٢٢٥نفر) سایر خدمات امدادی مانند ١٣٠تخته پتو، ٤٣٩قوطی کنسروجات و ٢٠٠قرص نان میان سیل زدگان توزیع کردند همچنین عملیات جستجوی مفقودی در روستای کرات،تایباد ادامه دارد.

تخلیه 110 واحد مسکونی از آب در استان خراسان جنوبی

وی در پایان به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از٢٤بهمن تا ساعت 6 صبح امروز در استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: ٩شهرستان در خراسان جنوبی شامل بیرجند،خوسف،درمیان،زیرکوه،سرایان ،سربیشه،طبس،فردوس و قائنات تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

معاونت عملیات امداد و نجات گفت: امدادگران در ٤٣شهر،روستا و به ١٥٩٤نفر خدمات امدادی ارائه کرده همچنین ٨٠٦نفر اسکان ضروری داده شده و 31 نفر نیز نجات داده شده و 4 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در پایان تاکید کرد: امدادگران با استفاده از 39 دستگاه موتور پمپ و لجن کش، ١١٠واحد مسکونی را از آب تخلیه کردند همچنین 74 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد.ماموران سازمان امداد و نجات در ٨٧تیم(٢٦٥نفر) سایر خدمات اندادی مانند ٨دستگاه چادر، ٨٥٠تخته پتو،١٦٠کیلوگرم نایلون و ٥١٨قوطی کنسروجات را میان سیل زدگان خراسان جنوبی توزیع کردند.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734106

وب گردی

وب گردی