موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس چه می گویند؟

بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست علنی امروز- یکشنبه، یکم اسفندماه- مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه حضور پیدا نکرد و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ،سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ،محمود واعظی وزیر ارتباطات، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، سیدرضاصالحی امیری وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ،سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیژن نامدار زنگنه وزیرنفت برای حضور در جلسه استیضاح در پارلمان حضور یافتند.

محمداسماعیل سعیدی، سیدمهدی مقدسی، محمدرضا صباغیان بافقی، اکبر ترکی، احمد علیرضابیگی، محمدحسین فرهنگی، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی اسامی نمایندگانی که در موافقت با استیضاح "عباس آخوندی"، وزیر راه و شهرسازی در مجلس سخنرانی می کنند.

در ادامه متن سخنان موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی آورده می شود:

سعیدی: مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دلایل استیضاح وزیر راه بر مبنای مستندات قانونی است گفت: مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و اگر مشکلی در عملکرد وزرا و مسئولان دولتی وجود دارد این موضوع باید درصحن علنی مجلس پیگیری و مورد رسیدگی قرار گیرد؛بنابراین مطرح کردن مسائلی مبنی بر اینکه چند ماه تا پایان کار دولت زمان باقی است و نباید استیضاح در مجلس پیگیری شود،قابل قبول نبوده و وجهه قانونی ندارد.

وی با تاکید براینکه پاسخگویی از سوی مسئولان به مردم باید نهادینه شود تصریح کرد: به گفته امام(ره) مردم ولی نعمت ما هستند و لذا با پیشانی باز در مقابل این مردم درخصوص مشکلات باید عذرخواهی شود؛هرچند که این موضوع در حوادث گذشته به ندرت اتفاق افتاده به طوری که در حادثه اخیر قطار وزیر راه در مقابل مردم گفتند "نگران نباشید افراد دارای بیمه بودند."

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از خانواده ها عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند گفت:بسیاری از خانواده ها در این حادثه حتی به خاکستر عزیزان خود نیز دست نیافتند؛بنابراین این سوال مطرح می شود که چرا قطار مجهز به امکانات و تجهیزات نبود و چرا امدادگران با تاخیر به محل حادثه آن هم پس از یک و نیم ساعت رسیدند.

سعیدی با اشاره به اینکه گفته می شود از بهترین سیستم ها و تجهیزات در زمان خطر برای قطار استفاده شده است افزود: اگر برای این سیستم میلیاردها تومان هزینه شده و گزارش آن به مردم داده شده است؛پس چرا خطای انسانی در این اتفاق به صفر نرسیده و چرا این حادثه ناگوار اتفاق افتاد و حدود 48 نفر در آتش سوختند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت با بیان اینکه چرا برای عبور از رکود سنگین مسکن اقدامات قابل قبولی انجام نشده است،تصریح کرد: آیا از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری که تبدیل به معضل شده راضی هستید؟آیا از به سازی و نوسازی بافت های روستایی و اقدامات انجام شده در این مسیر رضایتی وجود دارد؟ آیا مردم از تکمیل پروژه های مسکن مهر راضی هستند؟.

نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از بی توجهی وزارت راه و شهرسازی در پیگیری مسکن اجتماعی گفت: آیا از بهبود وضعیت صنعت حمل و نقل ریلی راضی هستید. در خصوص نوسازی ناوگان برون شهری و درون شهری حرکت قابل قبولی انجام شده است. متاسفانه وزیر راه و شهرسازی بدون ارائه نظر کارشناسی طرح مسکن مهر را "مزخرف" می داند؛ضمن اینکه مسکن اجتماعی نیز تا کنون در حد شعار باقی مانده است. همچنین وزارت راه با وجود تخریب توأمان عرضه و تقاضا اقدام خاصی نیز در این حوزه انجام نداده است.

سعیدی با بیان اینکه با کدام منطق خرید 118 فروند ایرباس و 108 فروند هواپیمای بوئینگ برای ایران ایر انجام شده است افزود: منابع خرید این هواپیماها از صندوق توسعه ملی تامین شده که رویکرد قابل قبولی نیست؛ضمن اینکه در کنار این شرکت هواپیمایی 13 شرکت هواپیمایی دیگر هم وجود دارد که اقدام حمایتی برای آنها انجام نشده است.همچنین اقدامات وزارت راه در صنعت هوایی باعث آزادسازی نرخ بلیط شد این در حالی است که این موضوع منجر به ایجاد انحصار و افزایش هزینه برای مردم گردید.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از پروژه های ریلی منتظر تامین منابع هستند،تصریح کرد: باید به مشکلات موجود در وزارت راه و شهرسازی توجه کرد.

سید مهدی مقدسی: با افتخار از دولت حمایت می کنم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به معنای نادیده گرفتن خدمات دولت ندانست و گفت: من با افتخار از دولت حمایت کرده و می کنم اما هر جا نیاز به انتقاد باشد هم آن را مطرح می کنم.

سید مهدی مقدسی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، در موافقت با استیضاح عباس آخوندی افزود: ما در جایی که دولت خوب کار می کند از آن حمایت می کنیم و در جایی که اشکال داشته باشد با اعتقاد انتقاد می کنیم.
مقدسی ادامه داد: من همواره بر اساس عقلانیت، منطق و اعتدال مسائل را مطرح می کنم. ما نمی خواهیم بگوییم همه چیز سیاه و یا همه چیز سفید است بلکه واقعیات رو می گوییم.
وی اضافه کرد: ما نباید نگران جراحی در دولت باشیم، اگر استیضاح منجر به جراحی شد، دولت قوام بیشتری می یابد و ما می توانیم اشکالات را بر طرف کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در همه دنیا وقتی اتفاقی رخ می دهد، بالاترین مقام و مسئول از مردم عذرخواهی می کنند. زیبنده بود آقای آخوندی بعد از این اتفاقات استعفا می داد و این اقدام او می توانست کاهش آلام خانواده های آسیب دیده باشد نه اینکه مدیرعامل راه آهن استعفا دهد.
مقدسی یادآور شد: تا پایان سال تنها یک ماه باقی مانده و همه قوا باید با تمام توان پیرامون اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گزارش دهند، وزارت راه و شهرسازی چه اقدامی در این زمینه انجام داده است؟

صباغیان بافقی: آخوندی را وزیری توانمند و صاحب ایده می دانم

محمدرضا صباغیان بافقی در موافقت با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس اظهارداشت: من تاکنون سعی کرده ام وابستگی جناحی نداشته باشم و برای همه دیدگاه ها احترام قائل شوم.

نماینده مردم بافق،ابرکوه،مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای "آخوندی" را وزیری توانمند و صاحب ایده می دانم و به ایشان نمره قابل قبولی می دهم، کمتر وزارتخانه ای را به یاد دارم که در این دولت و دولت های قبل پس از اتفاق افتادن اینگونه حوادث، مدیر رده بالایی از آن ها به دلیل کوتاهی آن ها در زیر مجموعه مرتبط استعفا داده و برکنار شده باشد که این امر پس از حادثه قطار تبریز- مشهد صورت پذیرفت.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: شاید سوال شود با این شرایط چرا استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده ام، موافقت من با استیضاح بیشتر به دلیل حادثه قطار تبریز -مشهد است که در سمنان رخ داد.

صباغیان بافقی ادامه داد: یکی از ضعف های بزرگ مدیریت در کشور ما این است که در اینگونه حوادث افراد رده پایین مقصر شناخته می شوند و بعضا تنبیه می گردند؛اما مسئولین ارشد که در رأس حوزه اجرایی می باشند از پاسخگویی مصون بوده و در حاشیه قرار می گیرند،این درحالی است که در کشورهای پیشرفته خلاف این روند به عنوان یک اصل پذیرفته شده شناخته می شود.

وی با اشاره به نمونه هایی از عذرخواهی مدیران رده بالای سایر کشورها افزود: نخست وزیر کره جنوبی به دلیل غرق شدن کشتی استعفا داد و وزیر نیروی ژاپن به دلیل قطعی نیم ساعته برق، 20 دقیقه به حالت تعظیم از مردم عذرخواهی کرد، این اندیشه و تفکر در سطوح بالای اجرایی سایر کشورها جاری می باشد.

عضو کمیسیون شوراهاو امور داخلی کشور مجلس گفت: مسئولان قوه مجریه اگر در مسائلی مانند فساد، اعتیاد،املاک نجومی،اختلاس، آلودگی هوا، حقوق های نجومی و پلاسکو بنابر خواسته عمومی استعفا می دادند،جامعه وضع بهتری داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه حادثه قطار تبریز-مشهد درحوزه وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده و نزدیک به یکصد نفر از هموطنانمان کشته و خسارات زیادی وارد شده من نیز این استیضاح را امضا کرده ام.امیدوارم که فرهنگ عذرخواهی درکشور نهادینه شود.

صباغیان بافقی گفت:از نمایندگان تقاضا دارم با درنظرگرفتن جمیع شرایط، دقت نظر و فارغ از نگاه های سیاسی آنچه را که مصلحت می دانند اعلام کنند و امیدوارم اینگونه استیضاح ها باعث برطرف شدن ضعف ها و کاهش تخلفات و رشد توسعه کشور شود.

فرهنگی: استیضاح آخوندی فنی،عملکردی و نظارتی است

محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه این استیضاح از معدود استیضاح‌هایی است که کاملا فنی،عملکردی و نظارتی است و مقام مسئولی وادار به توضیح و پاسخگویی شده است.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی افزود:در این استیضاح متن و حاشیه و بررسی عملکرد بر مسائل سیاسی، شخصی، باندی و گروهی غلبه دارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:حال علت اینکه بعضی از فراکسیون‌ها و شخصیت های مجلس عجله کرده و پیش از شنیدن استدلال‌ها اعلام نظر نموده‌اند،نمی‌دانم و امیدوارم که تجدیدنظر کنند.

فرهنگی با بیان اینکه از هیأت رئیسه مجلس تشکر می‌کنم که استیضاح در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفت، افزود: به حکم قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس عمل شد هر چند که تأخیری خلاف آیین‌نامه داخلی در اعلام وصول استیضاح رخ داد؛در حالی که در ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس حداکثر 17 روز مهلت تعیین شده است ،در حالی که از 14 آذرماه 95 که زمان ارجاع به کمیسیون است تاکنون بیش از دو ماه و نیم یعنی 10 هفته و دقیقاً 76 روز گذشته است و در این فاصله تخلفاتی رخ داد که از تفصیل آنها می‌گذریم.

وی افزود:آنچه عنوان می‌شد که بررسی برنامه ششم مانع اعلام وصول استیضاح بوده توجه به صراحت بند «و» ماده (184) آیین‌نامه داخلی مجلس مسموع نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بحث بنده عمدتاً متمرکز بر حادثه ریلی سمنان خواهد بود،ادامه داد: با توجه به وقت محدودی که برای موافقان استیضاح باقی مانده بود،عمده سخنان خود را پس از نطق وزیر ایراد خواهم کرد.

وی تأکید کرد:از هیأت رئیسه مجلس تقاضامندم برای صحبت‌های پایانی ترتیبی اتخاذ کنند که سخنان و استدلال محکم نمایندگان شنیده شود که اگر مسموع نباشد؛ممکن است برای مجلس خوب نباشد.

آخوندی می توانست وزیرموفقی در سایر وزارتخانه ها باشد

حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز یکشنبه یکم اسفندماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم گفت: خوشحالیم که مشکلات دولت تمام شده است و وزیرمحترم امروز در صحن علنی مجلس حاضر شده اند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:لازم می دانم درخصوص بند 13 متن استیضاح وزیر راه مطالبی را بیان کنم که تعداد فوت شده های جاده های کشور سرسام آور است.

وی در ادامه تصریح کرد:براساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته 16 هزار و 300 نفر در جاده های کشور کشته شده و حدود 313 هزار نفر نقص عضو به دلیل تصادفات جاده ای در کشور داشته ایم.اگر کمی دقت کنیم مشاهده می شود که تعداد زیادی از تخت های آی سی یو و بیمارستانی مربوط به افرادی است که در تصادفات جاده ای زخمی یا مجروح شده اند.

شهریاری بیان کرد:تلفات جاده ای هزینه های سنگینی را به سیستم بهداشت و درمان کشور و مردم ایران اسلامی تحمیل می کند که ریشه در زیرساخت های غیراستاندارد جاده های کشور دارد.

وی با بیان اینکه کریدور شمال- جنوب مورد بی مهری دولت قرار گرفته است، گفت: بندر چابهار قرار بود به یکی از بنادر بزرگ کشور تبدیل شود؛ولی زیرساخت های لازم جهت ترانزیت کالا فراهم نشده است.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: اگر قرار باشد در بندری سالانه 6 میلیون تن کالا تخلیه شود، نیازمند تردد ترانزیتی 2 هزار کامیون 20 تنی است؛ راه های غیراستاندارد،اجازه تزانزیت کالا را نمی دهد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کریدور شمال – جنوب که در دولت پیش شروع به کار کرد،قرار بود به شاهراه ارتباطی تبدیل شود،اما این مهم تاکنون محقق نشده است.متاسفانه در تنها جاده شمال تلفات سنگینی در تصادفات روزانه به مردم تحمیل می شود.

وی گفت: براساس آمار رسمی فقیرترین مردم کشور ما در استان سیستان و بلوچستان هستند که می توان با ایجاد زیرساخت ترانزیتی بندر چابهار آن را مرتفع کرد، اما دولت اقدامی جدی تاکنون انجام نداده است.

شهریاری بیان کرد:براساس برنامه ریزی قبلی ،بند چابهار باید فعال می شد تا مانع آغاز به کار بندر گواتر شود،اما این اتفاق هم رخ نداده و بندر گواتر به شدت فعال شده است. با فعالیت کریدور شمال – جنوب قرار بود از طریق بندر چابهار کالا به آسیای میانه و افغانستان ارسال شود، اما این مهم نیز محقق نشده است.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه آقای عباس آخوندی می توانست وزیر موفقی باشد به جز در وزارت راه و شهرسازی! گفت: شناختی که آقای هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور از جاده های کشور دارد، بهتر و بیشتر از شناخت و اطلاعات آقای آخوندی از وضعیت جاده ها است.

وی در ادامه گفت: وزیر بهداشت و درمان در چند سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشتند،با خودرو در جاده های این استان تردد کرده و از نزدیک با وضعیت منطقه آشنا شدند،اما تاکنون وزیر راه و شهرسازی سفری به استان سیستان و بلوچستان نداشته اند تا بدانند وضعیت جاده ای این استان تا چه اندازه وخیم است.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص جاده های روستایی استان سیستان و بلوچستان حدود 30 درصد است، در حالی که متوسط کشوری رقمی در حدود 55 درصد است، یعنی این استان به لحاظ شاخص های جاده های روستایی از نرم کشور پایین تر است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است، ولی حتی یک کیلومتر آزادراه نداریم و پروژه هایی که وجود دارند، همگی مربوط به دولت قبل است که نیمه کاره مانده اند.

وی افزود:حضور ما به عنوان استیضاح کنندگان وزیر راه و شهرسازی براساس وظیفه بوده است و ما قائل به نتیجه نیستیم.ما تلاش می کنیم براساس سوگندی که خورده ایم از حقوق ملت دفاع کنیم.

قاضی پور: بسیاری از مدیران راه آهن دارای شرکت هستند چرا با این موارد برخورد نمی کنید

نادر قاضی پور در نشست علنی استیضاح آخوندی در موافقت با این طرح گفت: آقای آخوندی مجلس قانون تصویب کرد و در پی آن شورای نگهبان آن را تایید کرد در این راستا نباید از بازنشستگان استفاده کرد ،اما در حیطه کاری شما چند صد بازنشسته مسئولیت سنگین دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما قبل از تصدی گری در وزارت راه تعداد زیادی شرکت داشتید که تولید ثروت می کردید که از این بابت از شما گلایه ای ندارم اما شما لیست اموالتان را به قوه قضائیه ارائه داده اید یا خیر؟

وی یادآور شد:از زمانی که وزیر شدید دوستان و شرکاء از جمله آقایان انصاری ها، محمدهادی احمد آخوندی، خانم ها نفیسه و ریحانه رسولی و سیدمحمد صدر هاشمی نژاد و باجناق آقای حمید همدانی به ویژه آقای اصغر فقید کاشانی به طور مستقیم یا دست دوم از کارهای عملیاتی استفاده کرده اند یا خیر.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افراد درجه یک وابسته به شما در وزارتخانه همگی چندین شرکت دارند و عضو هیأت مدیره آن شرکت ها فعالیت می کنند. در شرکت کمیسون سهامی خاص از معاونان و مدیرکل چندین نفر عضو هیأت مدیره هستند از سوی دیگر در کمیسیون فرمودید که فرزند شما هیچ شرکتی ندارد در حالی که شرکت های زیادی از سوی فرزند شما اداره می شود از جمله شرکت هایی همچون خانه شیراز به نام محمدهادی و احمد آخوندی به عنوان اولین مدیران شرکت و رئیس هیأت مدیره فعالیت می کنند که بگویید ایشان با شما چه نسبتی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: رئیس بنادر زیرمجموعه شما حدود 15 هزار یورو برای ماموریت 11 روزه خود به خارج را برنگرداند آقای صدری نژاد 220 میلیون تومان حق ماموریت گرفته است؛ می گویند ساختمان بنادر که در سال 82 خریداری شده در مدرس شمال با مبلغ 600 میلیون تومان بازسازی و شما آن را دفتر خارج از وزارتخانه کردید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار این استیضاح بیش از یک گونی اسناد آمده که متاسفانه همه آن دارای مسئله بوده است شرکت آریا بندر ایرانیان قرارداد 430 میلیون دلاری بسته است که در اولین پرداخت 110 میلیون تومان برای تاسیس شرکت پرداخت کرده است؛ آقای آخوندی لیسانس علوم قضایی به عنوان مدیرکل تامین نگهداری بنادر چه حکمی دارد؟ قرارداد اولیه در سال 89 برای 48 دستگاه ترانسفر با شرکت های خارجی، 107 میلیون دلار بود که به علت تحریم لغو شد اما همچنان شرکت ها پابرجا است که همان قرارداد را با 104 میلیون دلار تنها برای 12 جلسه بسته شد.

وی افزود: سهل انگاری هواشناسی باعث شد میلیاردها تومان به کشاورزان مازندران و گیلان خسارت وارد شود چرا با هواشناسی برخورد نکردید. شما برای تهیه ریل ها سراغ شرکت های خارجی رفته اید.

قاضی پور گفت: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان و فارس زیرساخت های زیادی آسیب دید از سوی دیگر در مورد مسکن نیز باید گفت ساز وکار درستی اندیشیده نشده است سازمان زمین و مسکن شما از زمین های دولتی دفاع می کند یا خیر. همچنین حدود 120هزار میلیارد تومان بدهی مسکن مهر داریم حال برنامه شما برای مسکن مهر چیست؟

قاضی پور افزود: بسیاری از مدیران راه آهن دارای شرکت هستند چرا با این موارد برخورد نمی کنید و زمانی که هنوز مهر وزارت شما خشک نشده با خرید زیادی از واگن های خارجی به تولید ضربه زدید.

ترکی: ما وظیفه داریم در مقابل سوءمدیریت ها اقدامات لازم را انجام دهیم

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در خانه ملت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درخصوص استیضاح آخوندی، گفت: خیلی ها بیان کردند که 2، 3 ماه بیشتر از فعالیت وزارت راه و شهرسازی باقی نمانده؛اما باید توجه داشت حدود 6 الی 7 ماه تا پایان فعالیت دولت یازدهم باقی مانده و اگر با این تفکر پیش برویم باید به نظارت ها توجه کافی نشود.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود:چشممان به جمال مبارک وزرا در مجلس روشن شد،اما آن ها آمده اند و همکارانم را مشغول می کنند تا از وظیفه اصلی سرباز زده شود.

ترکی ادامه داد:ما در مقابل خداوند تبارک و تعالی وظیفه داریم و قسم یاده کرده ایم در مقابل نظام جمهوری اسلامی وفادار باشیم و از حق مردم دفاع کنیم بنابراین مسائل پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در شب گذشته مشکلاتی در فرودگاه های اصفهان و مشهد وجود داشته و مسافران بیش از 7 ساعت داخل هواپیما محبوس شدند و متوسط تاخیر مسافرت های هوایی بالا است و در این قسمت مدیریت خوبی نبوده است.

ترکی افزود: در کارهای انجام شده در وزارت راه و شهرسازی عدالت رعایت نشده و به شهرهای حوزه انتخابیه ام از لحاظ توسعه جاده ای و ریلی توجه نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که مسئولان و معاونان وزارت راه و شهرسازی حقوق خود را دریافت می کنند که کارگران قراردادی زیرمجموعه این وزارتخانه 8 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.

وی گفت:اخیرا ازطریق شرکت های خصوصی باارسال پیامک هایی به نمایندگان حمایت هایی صورت گرفته و به هر صورت رابطه بازی وجود داشته است.

ترکی ادامه داد:در شرکت "بهاران "که مشکل اصلی بخش ریلی به آن مربوط می شود،مدارکی به دست آمده که وجود مشکل را تائید می کند و این مدارک به رئیس مجلس تقدیم خواهد شد.این شرکت موضوع هدایت قطار ریلی اصفهان را برعهده گرفته اما از سال 94 تا 28 آذرماه 95 مکاتبات زیادی از طریق سرپرست کارگاه با شرکت "بهاران" درخصوص تعلل درکارها و وجود مسائل انجام گرفته است و خطاهایی که در آذر 94 گزارش شده بالغ بر 13 مورد بوده است و حتی قطار شهری اصفهان روی مانیتور گم شد.

وی افزود:تعداد خرابی ها در قطار ریلی که گزارش شده در بهمن ماه سال 94، 31 مورد بوده و مدارک موجود است و همین شرکت بهاران در مترو اصفهان نیز فعالیت می کند و مدیریت قطار ریلی تبریز -مشهد نیز برعهده این شرکت بوده،پس بنابراین احتمال اینکه خطاها در قطار ریلی اصفهان وجود داشته باشد؛احساس می شود و ما وظیفه داریم در مقابل سوءمدیریت های وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود عدالت در خدمات وزارت راه و شهرسازی گفت:ان شاءالله با تغییرات در وزارت راه و شهرسازی زمینه موفقیت بیشتر در عملکرد این وزارتخانه وجود داشته باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734121

وب گردی

وب گردی