نقد و بررسی آسیبهای فضای مجازی در واحد تویسرکان‎

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی امیری از محققین و پژوهشگران عرصه فضای مجازی و مسئول حلقه صالحین دانش آموزی استان همدان در جلسه ای به نقد و بررسی مضرات و آسیبهای فردی اجتماعی فضای مجازی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی واحد تویسرکان این جلسه به همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج اساتید واحد تویسرکان در دو بخش دانشجویی و اساتید و کارکنان برگزار شد.

امیری در بخشی از سخنان خود با بیان اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری و آسیبها و مضرات آن از جمله فروپاشی کانون خانواده و لطمه زدن به آبرو و حیثیت افراد و فراهم نمودن امکان سوء استفاده های جاسوسی سخنانی عنوان کرد.

تسلط کامل والدین بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد. با این وجود، استفاده از اینترنت در میان نوجوانان و جوانان در صورتى که نظارت والدین را به دنبال نداشته باشد، می تواند بستری برای بروز ناهنجاری اخلاقی و رفتاری باشد.

مسئول حلقه صالحین دانش آموزی استان همدان با بیان اینکه عده ای برای جلوگیری از آسیب هایی که فضای مجازی بر جوانان و نوجوانان دارد، منع استفاده از اینترنت را توصیه می کنند؛ اما به عقیده روانشناسان این روش اشتباه ترین گزینه در این خصوص است که می تواند به عاملی تحریک کننده در گرایش بیشتر فرزندان به استفاده از اینترنت تبدیل شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ایجاد محدودیت باعث حساسیت بیشتر جوان و نوجوان می شود. برای کاهش آثار مخرب فضای مجازی باید طریقه استفاده درست از این ابزار را به آنان نشان داد. بنابراین رفتار صحیح والدین و ارائه راهکارهایی که بهترین گزینه جهت تصحیح رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان است و بیشتر از آنکه لجبازی فرزند را تحریک کند، موجب راهنمایی و همراهی آگاهانه آنها می شود.

قبل از سخنان امیری، دکتر بابایی رئیس واحد تویسرکان در سخنانی ضمن عرض تسلیت به‌ مناسبت چهلمین روز در گذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت امنای دانشگاه زاد اسلامی، با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی انسان بزرگی بود و همت و آرمان‌های بلندی در تکوین و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران داشت به خدمات آن عالم ربانی اشاره نمود و گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی یار امام و رهبری بود و برای نظام، تکوین نظام و تثبیت نظام جمهوری اسلامی زحمات زیادی کشید.

وی همچنین انتصاب مدبرانه دکتر ولایتی را به سمت ریاست هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مقام معظم رهبری تبریک گفت و عنوان نمود: ورود معظم له به این مسئله نشان از اهمیت جایگاه و شأن بالای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دارد و این مسئله را به فال نیک می گیریم و امیدوار هستیم که این مجموعه عظیم علمی که یکی از ثمرات خوش فکری ها و یادگار ماندگار آیت الله هاشمی است بهتر و استوار تر از قبل به مسیر خود در خدمت به اهداف متعالی علمی آموزشی پژوهشی این مرز و بوم قدم بردارد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735134

وب گردی

وب گردی