لاریجانی : تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه به صلاح هیچ کشوری نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست و برادر هستند که سال‌های متمادی است روابط گسترده‌ای با یکدیگر دارند و همیشه تلاش داشته‌اند که در حل مسائل منطقه‌ای نقش موثر و مثبتی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی امروز (چهارشنبه) در دیدار با اویس احمدخان لغاری، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی پاکستان اظهار کرد: شیطنت هایی در منطقه از سوی برخی کشورها دارد به وقوع می پیوندد که ما باید نسبت بدان هوشیار بوده و مقابل ایجاد بحران های جدید بایستیم.

در ادامه این دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی پاکستان گفت: پارلمان پاکستان بر این نکته تاکید دارد که لازم است اتحاد میان ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس به وجود آید تا کشورهایی که قصد شیطنت دارند نتوانند باعث تفرقه افکنی در منطقه شوند.

وی افزود: ما در رابطه با یمن هم این تفاهم را داریم و اعتراض خود را نسبت به بحران موجود در این کشور اعلام داشته ایم.

احمدخان لغاری گفت: عادی سازی روابط با اسراییل که از سوی برخی کشورها دارد انجام می گیرد رویه درستی نیست و آنان باید با چشمی باز به این مسئله بنگرند.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کنفرانس فلسطین اظهار کرد: ما دو درخواست از جمهوری اسلامی ایران داریم که یکی اسکان همکاری در کریدور اقتصادی چین و دیگری تشکیل یک هیات مشترک به منظور همکاری با یکدیگر در بندر چابهار و گوادر است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پاکستان گفت: گوادر و چابهار می توانند دروازه های ایران و پاکستان و تمام منطقه به روی تجارت جهان باشند.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 735566

وب گردی

وب گردی