ابراز امیدواری معاون رئیس جمهوری برای تصویب لایحه ای اشتغالزا تا پایان سال در مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه لایحه برداشت 1.5 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی است، گفت: امیدواریم این لایحه تا پایان سال به تصویب برسد.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در ارومیه با تاکید بر اینکه تصویب این لایحه در سال مزین به 'اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل' می تواند اثرگذاری آن را بیشتر کند، افزود: این لایحه یکی از مهمترین لایحه های دولت تدبیر و امید است و با تصویب آن زمینه اشتغال در مناطق مرزی، عشایری و روستایی کشور ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: اشتغال حق مردم و به ویژه جوانان است و دولت نیز همواره بر این حق مسلم شهروندان توجه داشته و از همه ظرفیت های خود برای کاهش بیکاری جوانان استفاده کرده است.
وی با اشاره به اینکه با هزینه یک و نیم میلیون دلاری می توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار در مناطق مرزی، عشایری و روستایی را فراهم کرد، ادامه داد: این امر زمینه ساز تحول اساسی و قابل توجه در کاهش بیکاری در مناطق محروم است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز با نگاه مثبت آن را به تصویب برساند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: آئین نامه اجرایی نحوه هزینه کرد 1.5 میلیارد دلار در دولت آماده شده است و پس از تصویب آن در مجلس و تایید شورای نگهبان به سرعت به اجرا در می آید.
به گزارش ایرنا توجه به اشتغال از جمله برنامه های جدی دولت تدبیر و امید در سه و نیم سال گذشته بوده است و با وجود مشکلات اقتصادی پیش روی دولت، همواره از ظرفیت های بخش خصوصی، سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور استفاده شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه برای شرکت در همایش حقوق شهروندی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی و دیدار و گفت و گو با مسئولان این استان به ارومیه سفر کرده است.
دکتر حسینعلی امیری روز پنجشنبه پس از ادای احترام به شهدای آذربایجان غربی و خانواده های شاهد و ایثارگر، در این همایش شرکت می کند؛ این همایش با محوریت تبیین حقوق شهروندی و استقلال کانون های وکلا برگزار می شود و معاون امور مجلس رئیس جمهور سخنران اصلی همایش خواهد بود.
شرکت در برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی و تشریح برنامه های دولت به ویژه در حوزه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و همکاری های سازنده دولت و مجلس از دیگر برنامه های امیری در سفر به ارومیه است.

تایید کننده: سرلک

کد خبر: 735716

وب گردی

وب گردی