مشارکت  پژوهشگران ایرانی در اتاق های فکر پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد، همه پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از کشور می توانند عضو اتاق های تدبیر و اندیشه این پژوهشگاه باشند و در آن مشارکت کنند.

دکتر جمشید صباغ زاده، رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهشگاه در آغاز کار خود هدفش این است که پروژه های ملی و کارهای بزرگ را به عهده بگیرد و با استفاده از بدنه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که متشکل از 400 واحد و 60 هزار استاد و محقق است بتوانیم به مشکلات بزرگ ملی در سطح کشور بپردازیم که خوشبختانه پیشرفت های خوبی هم در این زمینه داشتیم.

او ادامه داد: در حدود 6 ماه گذشته پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، 15 اتاق تدبیر و اندیشه تا امروز راه اندازی شده است. این اتاق ها با صنعت در تماس و در شرف قرارداد با صنایع بزرگ هستند.

صباغ زاده به فعالیت های مشترک صنعت و پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: محققان با رایزنی ها و گفت و گوهایی که با صاحبان صنایع داشتند توانستند راه کارهایی را به آنها ارائه کنند که مورد استقبال صنایع قرار گرفته است که با توجه به سن کم پژوهشگاه اقدامات بسیار خوبی است.

رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به طور مثال در حوزه آب توافق بین المللی با یکی از دانشگاه های هلند داشتیم در داخل کشور هم با مسئولان سازمان آب در حال رایزنی هستیم و هدف این است که در زمینه مدیریت و رفع آلودگی آب بتوانیم مشارکت داشته باشیم. از طرفی برای موضوعاتی مانند تامین انرژی های پاک و امحای زباله نیز فعالیت هایی انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه همه طرح هایی که از طرف پژوهشگاه در حال اجراست از طرف اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است، گفت: اتاق های تدبیر و اندیشه محدود به استادان دانشگاه آزاد اسلامی نیست و برنامه پژوهشگاه این است که جغرافیا را بشکند و از همه پژوهشگران برای شرکت در این اتاق ها دعوت کند به نوعی این مسئله از فرار مغزها هم جلوگیری می کند زیرا پژوهشگران ایرانی خارج از ایران نیز می توانند در این اتاق ها مشارکت داشته باشند. تا به حال 15 اتاق فکر تشکیل شده است که اعضای آن از میان استادان دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 736680

وب گردی

وب گردی