میرزاده: اقتصاد دانش‌بنیان اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است/ برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان به پژوهشگران تسهیلات خواهیم داد

مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری گفت: «خدا را شکر می‌کنیم که رهبر انقلاب از ابتدا بنیانگذار تفکر اقتصاد دانش‌بنیان در نظام علمی و فناوری کشور بوده‌اند.»

او افزود: «براساس سند علمی کشور که از سوی ایشان ابلاغ شده است، باید در سال 1404، 50درصد اقتصاد ایران از اقتصاد دانش‌بنیان تامین شود، دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را جزو اولویت کاری خود قرار داده است.»

میرزاده گفت: «تلاش همکاران‌مان را امروز می‌بینید. ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی 109 مرکز رشد و 1120 هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان داریم که 70درصد آن در 3 سال و نیم گذشته ایجاد شده است. 18 طرح شفا (شهرک فناوری آزاد) در استان‌های کشور کار خود را آغاز کرده‌اند و برنامه داریم که این تعداد را به 30 شهرک فناوری آزاد در استان‌ها برسانیم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «ما به دنبال تبدیل علم به ثروت هستیم و دانشگاه کارآفرین باید این‌گونه حرکت کند، برنامه ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که به فعالیت‌های فناورانه کمک کنیم و روز به روز این فعالیت‌ها را افزایش دهیم.»

میرزاده افزود: «آزمایشگاه‌های ما در طرح ساها در اختیار پژوهشگران قرار دارد و همچنین برنامه‌ داریم که تسهیلات ارزان‌قیمت به پژوهشگران برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «حرکت اقتصاد دانش‌بنیان منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نیست. این حرکت در سراسر کشور در تمام دانشگاه‌ها شکل گرفته است.»

او به فضای نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «اینجایی که امروز حضور دارید، می‌خواهم آن را به عنوان قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی بنامم، این مکان به همت معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس هاشمی ایجاد شد و آیت‌الله هاشمی آن را افتتاح کردند. اینجا قرارگاهی برای همه پژوهشگران کشور است.»

او گفت: «خوشحالم که بسیج در کنار فعالیت‌های مردمی، فعالیت‌های علمی و فناوری را شروع کرده است. امروز تفاهنامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج علمی امضا می‌شود. امیدوارم این تفاهمنامه بتواند برای مجموعه علمی کشور اثرگذار باشد.»

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736833

وب گردی

وب گردی