رحمانی فضلی: آماده هر گونه همکاری با افغانستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر هستیم

وزیر کشور گفت: کشورهای بیگانه دغدغه مبارزه با مواد مخدر و امنیت در منطقه ما را ندارند و کشورهای همسایه باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رحمانی فضلی وزیر کشور عصر دوشنبه در دیدار خانم سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری همه جانبه با افغانستان در زمینه های کشت جایگزین، و استفاده از نیروی کار این کشور برای کاهش قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: دولت افغانستان باید بصورت جدی تری موضوع انجام کشت جایگزین در این کشور را پیگیری کند و تاکید ما روی توسعه کشور افغانستان و ارائه کمکهای مادی و اطلاعاتی بویژه اجرای پروژه بزرگ کشاورزی در استان فراه است.
دکتر رحمانی فضلی از مقامات کشور افغانستان خواست برای مقابله با قاچاق انسان و تبعات منفی آن پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای سفر مجاز اتباع افغانستان به ایران با استفاده از ویزای کار 3 و یا 6 ماهه با قابلیت تمدید را پیگیری کنند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: آماده انتقال تجربیات پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مواد افیونی شیمیایی و بسیار خطرناک و آموزش لازم به نیروهای افغانستان هستیم و افزایش گشت های مشترک و تبادل اطلاعات به کشفیات مشترک دو کشور منجر شده است.
خانم سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز با قدردانی از کمکهای بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها به افغانستان بویژه کمک به تحصیل اتباع افغانستان خواستار حمایت ایران از طرح ایجاد کتابخانه های بزرگ در شهرهای افغانستان برای جذب جوانان آن کشور به مطالعه و دوری از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر شد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران درتمام شرایط سخت و دشوار در کنار ملت و دولت افغانستان بوده و ما ایران را خانه خود می دانیم .
وی همچنین قول داد طرح اعزام نیروهای کار از افغانستان به ایران به صورت مجاز و قانونی را در سطوح مختلف دولت متبوع خود پیگیری کند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 736986

وب گردی

وب گردی