رئیس سازمان بسیج مستضعفین: جامعه علمی پژوهشی و فناوری بسیج می تواند از توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم رونمایی از طرح های دانش بنیان جشنواره جهادگران علم و فناوری، از آمادگی بسیج برای حمایت از محصولات پژوهشی خبر داد و گفت: بسیج اقیانوسی است که می تواند به صورت تمام عیار در کنار دولت برای گره‌گشایی مشکلات مردم قدم بردارد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تشکر از جهادگران عرصه علمی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر میرزاده در سخنان خود تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به پژوهشگران بسیجی است. این گفته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که جامعه علمی پژوهشی و فناوری بسیج می تواند از توانمندی این مجموعه عظیم علمی، بهره مند شود.

سردار غیب پرور با اشاره به حمایت فرماندهان سپاه استانی از پژوهشگران بسیجی اظهار داشت: اگر حمایت آنها نبود، مشکلات این بخش بیشتر بوده و جوانان این عرصه به خوبی نمی توانستند فعالیت کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه جهادگران علم و فناوری گفت: مهمترین پیامی که هر بازدیدکننده از این نمایشگاه دریافت می کند، این است که جای خالی هیچ استانی در این نمایشگاه به چشم نمی آید یعنی همه کشور اسلامی ما سرشار از توانمندی هایی است که همگی قابلیت رشد و شکوفایی دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تولید علم را اولین حلقه از چرخه توسعه هر جامعه دانست و افزود: حلقه بعد در این مسیر، تجاری سازی است. مرحله مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد، در نظر گرفتن تولید علم در نظام تولید ناخالص کشوری است و مهم‌تر از همه اینها جوانانی هستند که در این عرصه فعالیت می کنند و باید از آنها حمایت کرد.

سردار غیب پرور با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به افزایش تولیدات علمی کشور، گفت: اولین مشکل ما در مسیر تولید علم به فناوری، این است که هم افزایی میان بخش های مختلف جامعه وجود ندارد. باید به عرصه علمی نیز مانند یک جبهه پرداخته شود. حیات انقلاب ما در گرو ورود جدی به عرصه علمی است.

وی افزود: مشارکت و تجمیع سازمان های غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، وزارتخانه ها و بخش های غیردولتی می تواند این هم‌افزایی را به وجود آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان از آمادگی بسیج برای حمایت از محصولات پژوهشی خبر داد و گفت: بسیج اقیانوسی است که می تواند به صورت تمام عیار در کنار دولت برای گره‌گشایی مشکلات مردم قدم بردارد.

گفتنی است چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری برای اولین بار با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری از 9 تا 11 اسفند در حال برگزاری است.

خبرنگار و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 737360

وب گردی

وب گردی