وزارت نفت موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز شد

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند وزارت نفت موظف به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز به منظور اثرگذاری در بازار جهانی شود.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 11 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان با اضافه شدن یک ماده الحاقی به ماده 143 این لایحه با 138 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده الحاقی ماده 143 آمده است:

1- وزارت نفت موظف است تمهیدات لازم را برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های بخش خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای سرمایه گذاری در فعالیت های اکتشاف، تولید و بهره برداری (نه مالکیت) میادین نفت و گاز به ویژه میادین مشترک در چارچوب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به عمل آورد.

2- وزارت نفت موظف است ذخایر راهبردی نفت و گاز به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز با تاکید بر حفظ و توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک را تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه افزایش دهد.

3- در جهت اجرایی شدن سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی دولت موظف است فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه را تقویت نماید و ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط های علمی، آموزشی و رسانه ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی را تبیین و ترویج نماید.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 737553

وب گردی

وب گردی