ویزیت رایگان فصلی بیماران /بعداز طرح تحول سلامت وضع بهداشت روستاهای سیستان  و بلوچستان مناسب شده است

دکتر غلامرضا گنابادی پزشک فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از جمله افرادی است که به مناطق دورافتاده استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و سالمندان ؛،بیمارانی که مبتلا به بیماری های غیر واگیر هستند،جوانان و نوجوانان را به صورت رایگان ویزیت می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شاید بارها شنیده باشید استان سیستان و بلوچستان از مناطق محروم است و نیازمند توجه بیشتری است البته بسیاری از افراد هستند که به این مناطق سفر کرده و هر فرد بسته به تحصیلات و تخصص خود تمام تلاش خود را می کنند تا به برخی مناطق دور افتاده خدمات لازم را ارائه کنند.دکتر غلامرضا گنابادی یکی از این افراد است که مدرک دکترای حرفه ای خود را از واحد مشهد اخذ کرده و پس از آن در مرکز سلامت کوشه تمامی تلاش خود را برای سلامت مردم منطقه و شهرهای اطراف انجام می دهد.

دکتر غلامرضا گنابادی با اشاره به ویزیت فصلی بیماران در روزهای پایانی سال گفت: در طول سه روز اخیر بیماران مبتلا به بیماری های غیر واگیر ، سالمندان به صورت رایگان ویزیت شدند و معاینات دانش آموزان در روستاهای سیاری، انجرک و... در منطقه تفتان انجام شده است و برخی بیماران بسته به شرایط در محل زندگیشان ویزیت شده و داروهای لازم برای آن ها تجویز شد.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران بیشتر به صورت رایگان است و در موارد خاص برای برخی بیماران تنها 500 تومان به عنوان ویزیت از آن ها دریافت می شود و بعداز طرح تحول سلامت، وضعیت بهداشت منطقه و رعایت بهداشت توسط مردم در زمینه رژیم غذایی و دارویی بسیار مناسب است.

گنابادی افزود:در کل حضور پزشک و تیم سلامت و آگاهی دادن در زمینه بیماری های واگیر و غیر واگیر و...باعث شده است مردم در مورد بیماری ها اطلاعات بیشتری پیدا کنند و در زمینه بهداشت فردی و منطقه ای دقت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: من معتقدم حضور یک پزشک و ماندگاری وی در برخی مناطق دور افتاده که به پزشک و یا مراکز درمانی دسترسی ندارند واجب است زیرا موجب افزایش سطح بهداشت مردم منطقه خواهد شد همچنین بسیاری از افراد با بیماری های رایج در محیط زندگی خود آشنا شده و تلاش می کنند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

گنابادی بیان کرد: به طور کلی حضور پزشک در روستاهای دورافتاده ومحروم برای ساکنان آن روستا آرامش ذهنی ایجاد خواهد کرد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 738468

وب گردی

وب گردی